Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content marketing

29 października 2021

NR 22 (Październik 2021)

10 znaków rozpoznawczych dobrego copywritera

0 377

Z pewnością nieraz słyszałeś słowa Billa Gatesa „content is the king”. Trudno się z nimi nie zgodzić. Gdy budujesz lub rozwijasz firmę/markę, bez dobrych treści ani rusz. Tworzenie contentu na potrzeby internetu to jednak praca na pełen etat. W przypadku treści pisanych, na których skupia się ten artykuł, najczęściej potrzebne są teksty na stronę www, bloga, do social mediów, newslettera czy oferty. Można tworzyć je samemu lub zlecić to zadanie copywriterowi. Wybierając opcję numer dwa, staniesz przed pytaniem – po czym rozpoznać dobrego copywritera, który przyczyni się do sukcesu Twoich działań? W tym artykule znajdziesz odpowiedź.

Copywriting w ostatnich latach intensywnie się rozwija. Zapotrzebowanie na teksty rośnie, więc i chętnych do wykonywania tego zawodu przybywa. Są wśród nich zarówno studenci, chcący trochę dorobić, jak i doświadczeni eksperci. Jeden z najlepszych copywriterów sprzedażowych w Polsce – Dariusz Puzyrkiewicz – jest zdania, że copywriterem może zostać każdy i zdecydowanie dobrego pisania da się nauczyć. Po czym rozpoznać, że copywriter, którego wybieramy, posiada już odpowiednie umiejętności? 

POLECAMY

1. Zadaje dużo pytań

Jeśli copywriter nie pytając o nic, chce przejść do pisania, uważaj. Zadawanie właściwych pytań jest niezwykle ważne. Trudno napisać dobry tekst, nie znając m.in.: 

  • specyfiki danej firmy/branży, 
  • potrzeb/oczekiwań klienta, 
  • grupy docelowej, 
  • produktów/usług, 
  • historii firmy, 
  • dotychczasowego stylu komunikacji marki, 
  • opinii zadowolonych klientów, którzy często wystawiając referencje, zwracają uwagę na kluczowe dla nich kwestie.

W zależności od rodzaju treści, jakich potrzebujesz, lista pytań dobrego copywritera jest nieco inna. Twoje odpowiedzi są dla niego cennym źródłem wiedzy. 

2. Słucha

Jeśli masz k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy