Copywriting w ostatnich latach intensywnie się rozwija. Zapotrzebowanie na teksty rośnie, więc i chętnych do wykonywania tego zawodu przybywa. Są wśród nich zarówno studenci, chcący trochę dorobić, jak i doświadczeni eksperci. Jeden z najlepszych copywriterów sprzedażowych w Polsce – Dariusz Puzyrkiewicz – jest zdania, że copywriterem może zostać każdy i zdecydowanie dobrego pisania da się nauczyć. Po czym rozpoznać, że copywriter, którego wybieramy, posiada już odpowiednie umiejętności?
POLECAMY
1. Zadaje dużo pytań
Jeśli copywriter nie pytając o nic, chce przejść do pisania, uważaj. Zadawanie właściwych pytań jest niezwykle ważne. Trudno napisać dobry tekst, nie znając m.in.:
- specyfiki danej firmy/branży,
- potrzeb/oczekiwań klienta,
- grupy docelowej,
- produktów/usług,
- historii firmy,
- dotychczasowego stylu komunikacji marki,
- opinii zadowolonych klientów, którzy często wystawiając referencje, zwracają uwagę na kluczowe dla nich kwestie.
W zależności od rodzaju treści, jakich potrzebujesz, lista pytań dobrego copywritera jest nieco inna. Twoje odpowiedzi są dla niego cennym źródłem wiedzy.
2. Słucha
Jeśli masz k...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!