Cały ten UX – o marketingu, doświadczeniach użytkowników i procesie projektowania

E-commerce w social mediach

Idealny poranek: weekend, kubek ciepłej kawy i… dla większości z nas leniwe scrollowanie ulubionych stron internetowych. Co z tej porannej „prasówki” zostanie w naszej pamięci? Czy istnieją sprawdzone elementy, które przykuwają uwagę użytkowników lub przeciwnie – pozwalają im z łatwością i właściwie niezauważenie przechodzić z jednego miejsca strony w inne bez konieczności mozolnego poszukiwania żądanej informacji?

W niniejszym artykule sprawdzimy, dlaczego część stron www wydaje się bardziej przyjazna użytkownikom, rozszyfrujemy tajemnicze skróty UX, UI i SXO, podpowiemy, jak wyjść naprzeciw potrzebom odbiorców i zastanowimy się nad etyką stosowania dark patterns. 

POLECAMY

UX i UI – czym są?

UX, czyli User Experience określa to, co czuje użytkownik, który korzysta z danego produktu czy usługi. Opisuje subiektywne doświadczenia danej osoby. Mogą być one negatywne bądź pozytywne.
UI, czyli User Interface jest częścią UX i w dziedzinie informatyki oznacza wszystkie elementy danego otoczenia, np. aplikacji czy strony www, które umożliwiają wejście w interakcję pomiędzy systemem a użytkownikiem.
Jeśli mogłabym stworzyć własną uproszczoną definicję UX (user experience), ujęłabym ją najszerzej, jak się da, i powiedziała, że UX to w zasadzie wszystko, co otacza nas w digitalowym świecie. Jak zaprojektować formularze? W którym miejscu strony umieścić logowanie? Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane call to action? Jaki rodzaj menu wybrać? Praca projektanta UX, jak widać po powyższych pytaniach, bazuje w dużej mierze na wiedzy o potrzebach użytkowników, ich oczekiwaniach dotyczących produktu or...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy