W e-commerce rola konsumenta w procesie sprzedaży ma kolosalne znaczenie, w moim odczuciu większe niż podczas tradycyjnych zakupów. Od jego osobistych wartości, preferencji czy sposobu podejmowania decyzji zależy właściwie wszystko: wielkość koszyka, rentowność sklepu, a w końcu opinia i popularność marki.
Nic więc dziwnego, że z takim zaangażowaniem śledzimy trendy oraz badamy potrzeby kupujących online, a potem z równie wielkim zaangażowaniem chcemy je zaspokoić, często odbijając się od ściany –
bo stajemy twarzą w twarz z ograniczeniami technologicznymi albo finansowymi. Czas to pogodzić!
Potrzeby, które dobrze znamy
W świecie sprzedaży online wymagania konsumentów są wręcz niezmienne i przeczytamy o nich we wszystkich raportach związanych z e-commerce. Należą do nich choćby czas i koszt dostawy, które są dla klientów jednymi z najważniejszych czynników podczas decyzji zakupowej. Według raportu „E-commerce w Polsce 2023” już 1 zł różnicy w cenie dostawy skłania 38% konsumentów do zmiany dostawcy paczek. Przy różnicy 3 zł zmiany kuriera dokona aż 67% klientów. Im krótszy jest natomiast czas dostawy, tym większa motywacja kupujących do częstszych zakupów przez internet, co również znajdziemy we wspomnianym raporcie.
Z punktu widzenia biznesu to zagadnienie, do którego możemy podejść na co najmniej kilka sposobów:
- negocjować warunki dostawy z firmą kurierską, z którą już pracujemy – zarówno w zakresie kosztów, jak i czasu dostawy. Nie jest tajemnicą, że im większy wolumen sprzedaży, tym lepsze możliwości negocjacyjne, a...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!