Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Dlaczego IGTV to niewykorzystany potencjał w promocji marki?

0 134

Rokrocznie mówi się, że nadchodzący czas będzie obfity w wideo. Według raportu CISCO w 2019 roku 80% ruchu w social mediach, będzie prowadzić się właśnie z tego formatu. Dlatego warto w niego inwestować. Czy zatem IGTV jest dobrym elementem tej inwestycji? Wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród marketerów i właścicieli marek. Mało kto daje mu szansę, choć w tej aplikacji drzemie duży potencjał. Dlaczego więc warto się nim zainteresować i w jaki sposób może sprawdzić się w promowaniu marki?

Z artykułu nauczysz się:

  • Co sprawia, że pionowy format wideo jest przyszłością.
  • Dlaczego warto dać IGTV szansę.
  • W jaki sposób promować swój kanał. 
  • Jak kreatywnie wykorzystać potencjał kanału.
  • Jak przygotować treści.

 

IGTV – gdzie jest i jak ją znaleźć?

Instagramowa telewizja pojawia się pod postacią niedużej ikony w aplikacji Instagramu, która znajduje się w jej górnym pasku (można ją też zainstalować osobno). Wielu twierdzi, że aplikacja jest zbyt mało wyeksponowana, w związku z czym niemalże niezauważalna. Jednak nikt nie bierze pod uwagę tego, że zadaniem IGTV nie było przyćmić aplikacji Instagram, tylko poszerzyć jej możliwości. To dodatek i ukłon w kierunku marek, które rozwijały swoje Stories, a teraz mogą robić to w dłuższej formie, bo mają na to godzinę – tyle maksymalnie może trwać jeden odcinek. 

Żeby zacząć publikować w IGTV, musisz założyć swój kanał. Zrobisz to właśnie po zainstalowaniu osobnej aplikacji lub przejściu do niej bezpośrednio z Instagrama. Odnośnik do Twojego kanału pojawi się przy wyróżnionych Stories na profilu. Dzięki temu fani w prosty sposób go odnajdą, nie będą musieli korzystać z wyszukiwarki.

Obserwatorzy i tak znajdą Twój kanał bardzo szybko, jak tylko opublikujesz coś na nim – dostaną o tym powiadomienie!

Pionowy format wideo jest przyszłością

Pokolenie dzisiejszych dwudziestolatków może nie do końca to jeszcze rozumieć, bo film nadal kojarzy im się z poziomym formatem i wide screenem. Wynika to przede wszystkim ze specyfiki przyzwyczajeń oraz tego, w obrębie jakich technologii się wychowywali. Często w żartach mówi się, że dzieci rodzą się teraz ze smartfonem w dłoni. Dla nich jest to naturalny format, jeśli chodzi o postrzeganie świata. Smartfon został stworzony do tego, by trzymać go pionowo, i jest w stanie zlikwidować przyzwyczajenia użytkowników, które przez 100 lat utwierdzała w nich kinematografia. News feedy portali społecznościowych, które codziennie przeglądają miliony osób, są przystosowane do... pionowego formatu. 

Reklamy, które wymagają od odbiorcy obrócenia ekranu, wykazują spadek zaangażowania o 50%! 

Społeczeństwo ze względu na swój szybki tryb pracy i trochę też lenistwo, chce łatwych w odbiorze treści, w tym takich, które nie wymagają dodatkowo obrócenia ekranu. Sarah Wood z Unruly potwierdza, że pionowy format wideo jest bardziej angażujący dla odbiorców, a pełnoekranowe reklamy wideo na Snapchacie już w 2017 roku miały dużo wyższy completion rate – czyli dużo więcej osób oglądało je do końca niż wideo poziome. Facebook też inwestuje w pionowy format, np. przez niedawną zmianę formatów reklamowych. Oznacza to, że pion i mobile są przyszłością, ustaliliśmy to. 

Twoi followersi już Cię oglądają – wykorzystaj to 

W minionym roku jedną z najpopularniejszych form komunikacji były Insta Stories, które pozwoliły niemalże całkowicie zapomnieć o Snapchacie i wprowadziły promocję na Instagramie na zupełnie nowy poziom. Tam właśnie zbierali się widzowie i często z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy