Generowanie leadów przez Messengera – jak to zrobić i co możesz dzięki temu zyskać?

Reklama w social mediach

Generowanie leadów przez Messengera przenosi marketing w social mediach na kolejny poziom. Teraz każdą markę dzieli zaledwie krok od nawiązania bezpośredniego kontaktu z konsumentem i poznania jego najgłębszych potrzeb, obaw i problemów. Jak wykorzystać to w praktyce?

Jakie możliwości reklamowe daje Messenger?

Zanim przejdziemy do omówienia konkretnych taktyk pozyskiwania leadów z wykorzystaniem Messengera, potrzebne będzie zdefiniowanie dwóch kluczowych pojęć. 

POLECAMY

Po pierwsze – lead. Leadem może być podmiot, który zapisze się na nasz newsletter, bo od tego momentu zaczyna się jego obieg w lejku zakupowym. Ale jeśli inicjacja zakupu zaczyna się później, leadami określimy dopiero osoby, które poprosiły o wysłanie oferty lub kontakt ze strony działu sprzedaży. Na potrzeby tego artykułu mianem „leada” określimy osobę, która jest zainteresowana naszym produktem i nawiązała kontakt z marką przez Messengera.

Po drugie – generowanie leadów przez Messengera. Obecnie Facebook daje dwie możliwości z wykorzystaniem Messengera w płatnych działaniach marketingowych:

  1. Kliknięcie do Messengera – po kliknięciu w reklamę, jesteśmy przekierowani do Messengera, w którym otwiera się konwersacja z reklamodawcą. Zaczyna się od wcześniej zdefiniowanej wiadomości powitalnej. 
  2. Sponsorowana wiadomość – umożliwia wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej z linkiem i grafiką do wszystkich osób, które kiedykolwiek rozpoczęły konwersację z naszą stroną.

Oprócz tych dwóch powyższych opcji mamy możliwość stworzenia bota, który będzie uruchamiany np. po zostawieniu komentarza pod danym postem. Usługi, takie jak Chatfuel, ManyChat czy Botsify, są coraz powszechniej wykorzystywane w budowaniu „list newsletterowych 2.0” – czyli list w Messengerze. Tym tematem jednak nie będziemy się zajmować w poniższym artykule – skoncentrujemy się na prostszych działaniach.

T...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy