Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Instastories w pigułce – czyli jak tworzyć efektywne relacje na Instagramie

0 305

Dodawanie relacji do Instagrama, czyli instastories, stało się powszechnym elementem promocji każdej marki. W tym ogromie konkurencyjnych historii warto się jednak wyróżnić i zaskoczyć swojego odbiorcę. Nie trzeba przy tym nawet angażować grafika czy wydawać wielkich nakładów finansowych. Wystarczy kreatywny pomysł i zapoznanie się ze wszystkim możliwościami, jakie oferuje zarówno same medium, jak i inne darmowe narzędzia.

Z artykułu nauczysz się:

  • Na czym polega efektywne instastories.
  • Jakie są pomocne funkcje Instagrama w tworzeniu relacji.
  • Jak zachęcić fanów do kontaktu.
  • Jakie są darmowe aplikacje do tworzenia ciekawych relacji.
  • W jaki sposób tworzyć płatne instastories.

 

Podstawowe możliwości

Zanim przejdziemy do szerokiego grona aplikacji i dodatkowych narzędzi urozmaicających relację, sprawdźmy najpierw podstawowe możliwości, jakie oferuje nam sam Instagram. Jest ich sporo, więc skupmy się na tych podstawowych, które dają najlepsze efekty.

Gify – użytkownicy pokochali je od razu, kiedy zostały wprowadzone, czyli od 2017 roku. Ruchome obrazki nie tylko potrafią idealnie dopełnić relacje i stać się dla niej trafnym czy zabawnym komentarzem, ale również wprowadzić animowany element, który często decyduje o tym, że ktoś na dłużej skupi swój wzrok. Na razie możemy je wyszukiwać jedynie za pomocą angielskich fraz, ale naprawdę jest w czym wybierać.

Boomerang – tworzenie zapętlonych filmików stało się dużo szybsze, odkąd nie trzeba, jak wcześniej, ściągać i za każdym razem włączać specjalnej aplikacji. Wideo nadal cieszy się ogromną popularnością, więc, jeżeli nie mamy pomysłu na dłuższy film, to boomerang będzie dobrą alternatywą. Wprowadzi on więcej ruchu i dynamiki do udostępnianej relacji, za pomocą niewielkiego wysiłku. 

   

Rys. 1. Screen z Instagrama nakielny.kawiarnia

 

Wideo nadal cieszy się ogromną popularnością, więc, jeżeli nie mamy pomysłu na dłuższy film, to boomerang będzie dobrą alternatywą.

 

Zapamiętaj!

Tworząc relacje, pamiętaj o tym, by nie puszczać jedynie samych boomerangów, ale przeplatać je statycznymi grafikami, co bardziej zaciekawi odbiorców i szybko ich nie znudzi.

Ankiety – opcja ta pozwala na zwiększenie zaangażowania w relacji oraz sprawdzenie np. czy ktoś zakupi dany przedmiot bądź podoba mu się to, co udostępniasz. Obecnie do dyspozycji mamy dwa formaty ankiet: opcje do wyboru oraz przesuwanie stopnia zainteresowania (pamiętaj, że sam możesz dostosować emoji do swojego komunikatu).
Pytania – nic tak nie zbliża ludzi, jak rozmowa. A ta, dzięki wprowadzonej od lipca tego roku możliwości zadawania pytań, wydaje się teraz dużo łatwiejsza na Instagramie. Za pomocą pytań możemy dowiedzieć się czegoś więcej o swoich fanach i przybliżyć im formę kontaktu z nami. Nie bójmy się ich i zachęcajmy do ich zadawania.

Rozszerzone działania

Dla tych bardziej wymagających użytkowników Instagram również przygotował parę udogodnień usprawniających tworzenie wciągających i efektywnych instastories. Są to przede wszystkim:

Aktywne linki – stworzyłeś świetny tekst na swoim blogu, którym chcesz się pochwalić – zrób to na swoim instastories, dodając do niego link, by odbiorca mógł do niego bezpośrednio przejść. Pamiętaj jednak, że możesz je dołączyć jedynie z konta firmowego, jeżeli posiadasz oczywiście min. 10 tys. obserwujących. Nie masz 
(jeszcze) takiej liczby obserwujących? Nie martw się, są na to inne sposoby. Możesz odesłać fanów do aktywnego linku w bio bądź stworzyć płatne relacje, o których dowiesz się w dalszej części tekstu.

Jeżeli zależy Ci na śledzeniu statystyk związanych z relacjami oraz całym Twoim kontem na Instagramie – przełącz swój profil na konto firmowe. Zyskasz dzięki temu więcej danych o swoich odbiorcach oraz zobaczysz, kiedy najlepiej publikować swoje treści, by trafiały do Twojej grupy docelowej.

Sklep – prowadzisz Instagram o charakterze sprzedażowym? Pokazuj przedmioty również w relacjach z przekierowaniem do sklepu. Od czerwca tego roku bowiem wprowadzono możliwość oznaczania przedmiotów w instastories. Po kliknięciu zdjęcia użytkownik zobaczy koszyk, po naciśnięciu którego zostają mu pokazane szczegóły przedmiotu, a następnie może zostać przekierowany od razu na stronę w celu jego zakupu. Takie działanie ułatwia i skraca zdecydowanie proces zakupowy, a przecież o to właśnie chodzi w e-commerce. 

Repostowanie – brakuje Ci contentu/pomysłu do zrobienia instastories, ale otrzymujesz dużo oznaczeń w relacjach fanów – wykorzystaj to. Możliwość repostowania czyiś postów w relacji została wprowadzona na przełomie maja i czerwca tego roku. Polega to na tym, że jeżeli dana osoba oznaczy nas u siebie, to możemy to udostępnić również na naszym kanale. Fani na pewno będą zachwyceni tą nobilitacją i z pewnością jeszcze nie raz oznaczą Twoją markę w swoim instastories.

Możliwość repostowania czyiś postów w relacji została wprowadzona na przełomie maja i czerwca tego roku.

Zapisanie relacji – istotą instastories jest to, że są ulotne i po 24 godzinach już ich nie widać. Czasami warto je jednak zapisać na swoim profilu, ale w taki sposób, by zachęcały swoim wyglądem do oglądania. Gdy się na to zdecydujesz, domyślnie będą nosiły miano „wyróżnione”, co przy większej ilości treści nie prezentuje się jednak zbyt dobrze i nie przyciąga uwagi. Warto więc je odpowiednio nazwać oraz stworzyć im specjalną okładkę, co zachęci wizualnie do ich kliknięcia. Najlepiej w tym celu sprawdzą się gotowe ikony, które ogólnie określą temat zapisanych instastories. Korzysta z tego wiele blogerek i firm, by uporzą...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy