Czy kiedykolwiek pomyślałeś, że Twoje komentarze mogą mówić o Tobie więcej niż najlepszy referat na konferencji? Czy zastanawiasz się, kto tak naprawdę widzi, co piszesz i jak to interpretuje? Czy naprawdę uważasz, że niewinny, ironiczny komentarz pod zdjęciem znajomego pozostaje bez znaczenia?
Niestety, w erze internetu każda Twoja wypowiedź zostaje zapisana i może zostać zinterpretowana na sto różnych sposobów – i to często nie tak, jakbyś sobie życzył. Więc zanim następnym razem zdecydujesz się na szybki, kąśliwy komentarz, warto przemyśleć, jak może on wpłynąć na Twój wizerunek. I nie zawsze chodzi tu o hejt. Bo nikt nie mówił, że budowanie PR-u to tylko publiczne wystąpienia i profesjonalne zdjęcia na LinkedInie.
Każde słowo ma znaczenie
W erze cyfrowej, gdy komentarze mogą zyskać szerokie grono odbiorców w ciągu kilku sekund, warto zastanowić się nad każdym słowem, które zamieszczamy w sieci. Nie chodzi tu jedynie o to, aby unikać wulgaryzmów czy obraźliwych sformułowań. Każdy komentarz, nawet ten na pozór neutralny, może zostać zinterpretowany w różny sposób w zależności od kontekstu i tonacji. Co więcej, nasze wypowiedzi są odczytywane nie tylko przez osoby, do których są bezpośrednio skierowane, ale również przez innych użytkowników, którzy mogą nie znać pełnego kontekstu sytuacji.
Załóżmy, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i na co dzień budujesz swój wizerunek w mediach społecznościowych. Każda Twoja wypowiedź, nawet w odpowiedzi na prowokujący komentarz, jest wizytówką Twojego profesjonalizmu. Jeśli odpowiesz impulsywnie, nawe...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!