Przygotowanie do nagrywania
Stabilizacja ujęć
Wystrzegaj się filmowania z ręki. Zadbaj, aby ujęcia były jak najbardziej stabilne. Wystarczy zakupić najprostszy statyw za 50 zł. Nie musisz wydawać kilkuset złotych na półprofesjonalny sprzęt. Nie jest potrzebny Ci statyw z głowicą olejową.
Do ujęć bardziej dynamicznych, w ruchu, warto rozważyć zakup tzw. gimbala – ten elektroniczny stabilizator sprawi, że nasze nagrania będą stabilne nawet podczas ruchu. Zaletą niektórych smartfonów jest posiadanie stabilizacji obiektywu.
W przypadku, gdy nie będziesz posiadaczem gimbala, smartfon ze stabilizacją obiektywu będzie generował Ci bardziej stabilny obraz aniżeli podobny sprzęt bez takowej funkcji. Przy statycznych ujęciach, np. ze statywu, stabilizacja nie jest potrzebna.
Mikrofon (Audio)
Używaj możliwie jak najczęściej zewnętrznego mikrofonu. Wewnętrzny jest po pierwsze: gorszej jakości, a po drugie – przenosi wszystkie dźwięki z urządzenia. Upewnij się, że mikrofon jest zasłonięty i wystrzegaj się nagrywania podczas wiatru.
Światło
- Nie filmuj podczas słabego oświetlenia.
- Najpierw oświetl siebie, potem (w ramach możliwości) tło.
- Skorzystaj ze światła zastanego, np. dobrze oświetlonego pomieszczenia w ciągu dnia.
TIP: Najlepiej sprawdza się to podczas krótkich nagrań. Światło dzienne może dynamicznie i drastycznie się zmieniać, co nie jest pożądane w naszych produkcjach. Jeśli brakuje Ci budżetu, użyj wszelkich maści lamp biurkowych, oświetlenia pokoju, innych lamp.
TIP: Najlepiej aby miały taką samą temperaturę barwową.
Nagrywanie aparatem
Poniżej podaję najważniejsze aspekty nagrywania smartfonem.
- Warto rozważyć włączenie trybu samolotowego.
- Nagrywaj tylnym aparatem – jest po prostu lepszy.
- Horyzontalne nagrania mają większy potencjał podczas edycji wideo i są bardziej elastyczne. Z nagrania horyzontalnego z łatwością zrobisz nagranie wertykalne.
- Jeśli masz możliwość nagrania wideo za pomocą ustawień manualnych, warto z tego skorzystać. Ustawienia automat...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!