Mierzenie realnego wpływu internetowej reklamy wideo na Twoją markę

Wideo marketing

Profesjonalna reklama wideo na YouTube to niemała inwestycja. Pomysł, scenariusz, produkcja i dystrybucja – wszystkie te etapy składają się na finalny, konkretny koszt. Przygotowując kampanię wideo, chciałoby się mieć zatem pewność, w jaki sposób przełoży się ona na, oczywiście korzystne dla naszej marki, efekty. Mierzenie standardowych wskaźników wideo, informujących o tym, jak użytkownicy zareagowali na reklamę – np. liczby lub współczynnika obejrzeń – może być więc niewystarczające. Poznaj narzędzia, dzięki którym zmierzysz realny wpływ internetowej reklamy wideo na Twoją markę!

Brand Lift – narzędzie idealne?

Google Brand Lift to narzędzie, którego zadaniem jest kompleksowe mierzenie skuteczności kampanii wideo wyświetlanych na YouTube. 
Od niedawna działa również na Facebooku (jako Facebook Brand Lift). Ma umożliwić sprawdzenie wartości, które dla wszystkich marketerów mówią o skuteczności reklamy zdecydowanie więcej niż sama liczba wyświetleń. Są to:

POLECAMY

  • ad recall – wskaźnik zapamiętania reklamy,
  • brand awareness – świadomość marki, 
  • consideration – rozważanie zakupu produktu brandu,
  • favorability – marka jako pierwszy wybór konsumenta, 
  • purchase intent – intencje zakupowe,
  • brand interest – zainteresowanie marką.

Mając dostęp do tych wartości, możemy zdecydowanie skuteczniej ocenić, czy faktycznie reklama wideo ma szansę przełożyć się na konkretne działania konsumenckie. Wiedza ta  z kolei wpływa zarówno na ewaluację skuteczności przeprowadzonyc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy