Wszystko, co musisz wiedzieć o YouTube Ads

Wideo marketing

Kiedy myślimy o emisji reklamy w social mediach, pierwszą platformą, jaka przychodzi nam do głowy, zazwyczaj jest Facebook. To tam większość marek wydaje swoje budżety na reklamę social mediową. Jednak jeżeli nośnikiem naszego przekazu jest wideo, najpierw powinniśmy zastanowić się, czy to nie YouTube powinien być pierwszym wyborem.

Jeszcze kilka lat temu, kiedy Facebook nie umożliwiał wykorzystania reklamy w formie wideo, to YouTube był największym emitentem treści reklamowych w postaci ruchomego obrazu. Sytuacja zmieniła się wraz z wprowadzeniem przez serwis natywnego wideo. Dostępność i skuteczność reklam w tym serwisie spowodowała, że wielu marketerów zakochało się w możliwościach Power Editora. Dziś niemal uzależnieni od emisji reklam w tym serwisie niezależnie od formatu, jaki stosujemy, nasze pierwsze kroki kierujemy właśnie tam, a to YouTube w kontekście reklam wideo powinien być pierwszą opcją, jaką rozważymy. Dlaczego? 

POLECAMY

YouTube vs. Facebook – w jaki sposób z nich korzystamy?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jakich sytuacjach i w jakim celu korzystamy z dwóch największych serwisów social mediów? Zaspokajają one różne potrzeby, wykorzystujemy je w innym celu i korzystamy z nich w innych sytuacjach. 

Facebook jest swego rodzaju przerywnikiem między innymi czynnościami oraz narzędziem do zabijania gonitwy myśli i krótkiej nudy (np. przejazd windą, oczekiwanie w kolejce do kasy w sklepie czy na kelnera w restauracji). Korzystamy z niego bardzo często, ale nasze sesje są tu krótkie (od kilku do kilkudziesięciu sekund). Średnio korzystamy z niego 27 minut d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy