Zacznijmy od tego, że w mediach społecznościowych dominują treści skierowane do klienta indywidualnego (B2C – z ang. business-to-consumer) i tendencja ta zapewne będzie się utrzymywała. Nie oznacza to jednak, że obszar ten pozostaje bez znaczenia dla marek, które chcą nawiązać relacje ze światem biznesu. Wręcz przeciwnie! Ignorowanie platform społecznościowych w marketingu skierowanym do B2B może okazać się poważnym zaniedbaniem, a nawet świadczyć o nieznajomości współczesnych trendów.
POLECAMY
Media społecznościowe wysoko na listach planów marketingowych w segmencie B2B
Badania wskazują, że firmy, chcące nawiązać relacje z segmentem B2B, coraz silniej zdają sobie sprawę z możliwości, jakie niosą ze sobą działania wizerunkowe i promocyjne w mediach społecznościowych i przeznaczają na ten obszar coraz większe budżety marketingowe. Z raportu opublikowanego przez Sagefrog Marketing Group wynika, że w 2020 roku 73% marketerów z obszaru B2B zaplanowało wykorzystanie mediów społecznościowych w swoich strategiach marketingowych.
Skoro już wiesz, że coraz więcej firm inwestuje w działania skierowane do B2B w mediach społecznościowych zastanów się, czy Twoja marka również nie powinna się w nich pojawić? Od czego należy zacząć?
Początkiem wszelkich działań marketingowych powinna być strategia. Chociaż stwierdzenie to wydaje się być oczywiste, wciąż nie wszystkie firmy o tym pamiętają, natomiast brak odpowiednio przygotowanego planu, wytycznych do jego egzekucji i narzędzi mierzących efektywność, nie przyniesie spektakularnych efektów.
Włącz Social Listening!
Zanim jednak usiądziesz do przygotowania harmonogramu działań sprawdź, gdzie w digitalu znajdują się Twoi przyszli klienci, jakie tematy ich int...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!