Miałem już dość teoretyzowania, dlatego zaproponowałem stworzenie materiału z kimś, kto zjadł zęby na influencer marketingu i do głowy od razu przyszedł mi Bartłomiej Foszer.
Wychodzę z windy. Pukam. Otwiera Bartek, koło niego dwa owczarki australijskie wesoło merdają ogonkiem, witam się z każdym, siadamy. Kawa już czeka. Ja uruchamiam dyktafon i zadaję pierwsze pytanie.
W.K.: Bartek, w swoich biznesach opierasz się głównie na influencer marketingu. Ilu z influencerów, z którymi współpracowałeś w 2019 roku, miało powyżej 200 000 followersów na Instagramie?
B.F.: W 2019 roku współpracowaliśmy z ponad 300 influencerami. Kilku z nich miało faktycznie powyżej 200 000 followersów na Instagramie, ale przeważającą większością były osoby, których zasięgi nie przekraczają 15 000. Obecnie influencer marketing utożsamia się głównie z Instagramem, a ja nadal mam wiele udanych kooperacji z influencerami działającymi głównie na Facebooku, Youtube czy podcasterami. I tutaj muszę nadmienić, że w kontekście moich produktów to się sprawdza.
W.K.: U mnie jest tak samo. Gdy przygotowywałem się do tej rozmowy, przeanalizowałem wszystkie moje współprace w 2019 roku i okazało się, że tylko jeden projekt przeprowadziłem z naprawdę dużym i znanym influencerem. Większość stanowiły jednak osoby z zasięgiem o wiele mniejszym (15 000–50 000 followersów na Instagramie bądź subskrypcji na Youtubie).
B.F.: Ale spokojnie, nie wydaje mi się, by był to koniec kooperacji z najbardziej zasięgowymi influencerami.
W.K.: Oczywiście, że nie. Zanim przejdziemy do omawiania, dlaczego to nie koniec, a po prostu ewolucja inf...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!