Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

7 listopada 2022

NR 27 (Październik 2022)

Katalog Produktów bez tajemnic – 6 kroków do kampanii produktowej na Facebooku

0 28

Prowadzisz sklep internetowy? Twoim głównym celem jest zwiększenie sprze- daży? Przy obecnie galopującej inflacji bardzo ważne jest wykorzystanie całego potencjału narzędzi marketingowych, m.in. Facebooka. Koniecznie sprawdź, jak wprowadzić swoje kampanie na wyższy poziom optymalizacji i za- cząć zarabiać na tym źródle ruchu.

Facebook Ads oferuje szereg rozwiązań przeznaczonych jedynie dla sklepów internetowych. Wyróżnić możemy specjalne typy kampanii, które są dostępne tylko dla ekomersów. Pozwalają one zaprezentować asortyment Twojego sklepu, a także łatwiej nakłonić klientów do zakupów.

POLECAMY

Zanim jednak przejdziemy do reklam produktów, trzeba skonfigurować niezbędne narzędzia oraz spełnić wymagania, aby kampania nie traciła na skuteczności już na samym początku. 

Od tych sześciu kroków powinieneś rozpocząć ustawiania reklam produktowych na Facebooku, aby nie przepalać budżetu i nie tracić potencjału tych reklam. Dodanie katalogu możemy porównać do dodania kodu w grze – odblokowuje nowe możliwości, o których wcześniej nie miałeś pojęcia. 

Po pierwsze, piksel

Od tego, co dostarczymy Facebookowi, zależy powodzenie naszych kampanii. Dlatego tak ważne jest, aby prowadzenie działań rozpocząć od poprawnie ustawionej analityki na stronie. Piksel to serce całej analityki po stronie Facebooka, która pozwoli Ci ocenić skuteczność prowadzonych działań, ale przede wszystkim umożliwi skuteczne uczenie się systemu i optymalizacje pod konkretne zdarzenia. 

 

Piksel instalujesz na wszystkich podstronach na stronie www. Możesz to zrobić:
  • na sztywno w kodzie strony;
  • poprzez panel sklepu, jeżeli jest on partnerem Facebooka;
  • przez Google Tag Managera – to przydatne narzędzie pozwoli nie tylko zainstalować piksel, ale także go modyfikować bez udziału programisty.

 

Piksel zbiera informacje o ruchu, jaki na nią trafia. Jednak by móc na tej podstawie tworzyć skuteczne kampanie, ważne jest dodanie zdarzeń piksela, takich jak „ViewContent”, „AddToCart” oraz „Purchase”, z odpowiednimi informacjami o produktach, które odpowiadają danym w katalogu. Są one niezbędne, aby wykorzystać potencjał reklam dynamicznych w tym kanale. Dzięki nim w kolejnym kroku będziemy mogli ustawić listy odbiorców, które pozwolą na dotarcie do użytkowników na różnym etapie ścieżki zakupowej. 

 

 Rys. 1. Konfiguracja zdarzeń w Menadżerze zdarzeń. Źródło: Facebook

 

Do dodania zdarzeń możesz wykorzystać Kreatora, który znajdziesz w Menedżerze zdarzeń. Nawet nie będąc programistą, w kilku krokach dodasz zdarzenia do strony – zdefiniujesz dodanie do koszyka, przejście do koszyka i do zakupu. Możesz również zdefiniować ceny tych produktów, aby system mógł się optymalizować pod wartość zakupów. 

 

 Rys. 2. Konfigurator zdarzeń na stronie. Źródło: Facebook

 

Spis produktów – katalog

Katalog to kontener zawierający informacje o wszystkich artykułach, które mają być reklamowane lub sprzedawane na Facebooku i Instagramie. Facebook umożliwia dodanie katalogu produktów na trzy sposoby:

  • dodanie produktów ręcznie – rekomendowane rozwiązanie, jeśli sprzedajesz mniej niż 50 produktów i rzadko je aktualizujesz;
  • dodanie produktów za pomocą Facebook Pixel – polecane przy dużej liczbie produktów, częstych zmianach i aktualizacjach dostępności. Pixel sam odświeża stan i dostępność produktów, a nowe dodawane są automatycznie. Nie jest to jednak prosta metoda. Wymaga poprawnie zapiętego Pixela na stronie i często pojawiają się problemy w postaci ograniczonej możliwości dodawanego asortymentu;
  • dodanie produktów za pomocą pliku w formacie XML, zawierającego spis wszystkich produktów znajdujących się w sklepie internetowym, które chcemy reklamować. Każdy produkt ma swoje indywidualne parametry: tytuł, opis, cenę, zdjęcie, adres URL, numer identyfikacyjny itd. Technicznie może to się wydawać najbardziej skomplikowane rozwiązanie, ale też najmniej awaryjne. Dostawcy sklepów internetowych w panelu CMS sklepu dają możliwość wygenerowania takiego pliku jednym kliknięciem. 

Aby efektywnie (i efektownie) prowadzić kampanie z katalogiem, należy pamiętać o technikaliach. Przed uruchomieniem kampanii koniecznie połącz katalog z pikselem FB. Dzięki takiemu połączeniu będziesz mógł używać reklam dynamicznych. W remarketingu będą wyświetlać się użytkownikowi produkty, które rzeczywiście oglądał na stronie. Takie podejście da Ci przewagę już na starcie. Nie pozwolisz na utratę danych, a co za tym idzie, nie będziesz uczył systemu według błędnych założeń. 

Co ważne, katalog można podzielić na zestawy. Co to dla Ciebie oznacza? Że możesz doskonale dopasować kreację i komunikaty do wyświetlanych produktów. Prowadząc sklep z asortymentem dla kotów i psów, koniecznie stwórz osobny zestaw produktów dla miłośników kotów, drugi z produktami dla właścicieli psów. Dopasowując komunikat do produktów, podniesiesz skuteczność swoich kampanii. 

 

Warto pamiętać również o możliwości wykluczenia niektórych produktów. Kiedy to zrobić? Na pewno warto zastanowić się nad wykluczeniem produktów tanich, których marża nie jest w stanie pokryć kosztów reklamy. 

 

Do kogo kierujesz reklamy? – listy odbiorców

Kiedy rozpoczynasz kampanie, korzystające z katalogu produktów, bardzo ważne jest kierowanie ich do odpowiednio dobranych grup osób. Kampanie produktowe działają o wiele skuteczniej, jeżeli wykorzystujemy je w remarketingu – czyli docieramy ponownie do osób, które były już na naszej stronie i marka jest im znana. 

Dlatego kiedy myślisz o rozpoczęciu działań, koniecznie zajrzyj do Menedżera Odbiorców i tam utwórz niezbędne listy odbiorców. Takim must have każdego konta reklamowego są listy: wszyscy odbiorcy, dodanie produktu do koszyka i dokonanie zakupu.

Zastanawiasz się, dlaczego kierować reklamy do osób, które już u nas kupiły? Tę listę wykorzystamy jako wykluczenie, aby nie marnować budżetu na osoby, które dokonały transakcji w naszym sklepie w przeciągu ostatnich 20–30 dni. Przy tworzeniach list odbiorców musisz pamiętać jeszcze o jednym ważnym aspekcie. Aby móc użyć listy w kampaniach, musi ona zawierać 1000 odbiorców. Dlatego to, jak bardzo szczegółowe listy możesz tworzyć, zależy od wolumenu ruchu, jaki jest na Twojej stronie. Im większy ruch, tym dokładniejsze listy możesz tworzyć. 

Przy liście odbiorców warto również wspomnieć o lookalike – listach podobnych odbiorców. Dzięki nim możemy dotrzeć do osób będących bliźniakami behawioralnymi naszych obecnych klientów. Jak to działa? Algorytm Facebooka na podstawie naszych użytkowników, którzy znaleźli się na naszych listach remarketingowych, szuka osób w całej społeczności o podobnych zainteresowaniach, wieku, statusie społecznym. Chociaż nie byli oni nigdy wcześniej na naszej stronie, to możemy do nich dotrzeć z naszymi reklamami.  

Warto także zaimplementować do Menedżera odbiorców listę obecnych klientów sklepu. Wystarczy lista ich adresów e-mail. Czujecie, jakie to daje możliwości? Po pierwsze, jeżeli trafisz z reklamą do klienta, który był zadowolony z poprzednich zakupów w Twoim sklepie, to szansa, że ponownie ich dokona, jest dużo wyższa. Po drugie, to świetny sposób, aby szybko i prosto poinformować obecnych klientów o promocjach w sklepie. Po trzecie, możesz tę listę wykorzystać do tworzenia list podobnych odbiorców lookalike. 

Połączenie katalogu z pikselem daje jeszcze jedną dodatkową możliwość – możemy utworzyć listę osób, które oglądały przedmioty w naszym sklepie na Facebooku i później do nich kierować kampanie. 

Za Tobą część techniczna tego zagadnienia. Teraz przechodzimy do praktyki – tworzenia kreacji i nowych opcji w Menedżerze reklam. 

Wykorzystaj dodatkowe kampanie

Dodanie katalogu produktów umożliwi Ci wybranie nowego celu reklamowego, tworząc kampanie – kamp...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy