Najciekawsze rodzaje działań z influencerami. Jak dopasować formaty promocji do celów marki?

Influencer marketing

Jakie formy współpracy z twórcami wybrać, gdy w kampanii zależy nam na budowaniu świadomości? Czy ten sam rodzaj działań będzie skuteczny, gdy chcemy podbić sprzedaż? Sprawdź, na jakie rozwiązania postawić w zależności od celu współpracy.

Nie od dziś wiadomo, że bardziej od „zwykłych” reklam emitowanych w radio lub telewizji przekonują nas polecenia i rekomendacje od przyjaciół lub znajomych, którzy faktycznie skorzystali z produktów. Influencerów traktujemy właśnie jak takich zaufanych znajomych. Tacy „przyjaciele z sieci” dzielą się z nami swoimi wzlotami i upadkami, relacjami z podróży, radością z narodzin dzieci czy spotkań z przyjaciółmi. Dlatego też, gdy przemycają w swoich historiach także recenzje produktów, są dla nas bardziej wiarygodni i jesteśmy w stanie zaufać ich rekomendacjom. 

POLECAMY

Inny powód, dla którego bardziej ufamy rekomendacjom twórców, których lubimy? Świadomość, że szanujący się influencerzy cenią swoją społeczność. Nie chcą stracić zaufania, które budowali latami, dlatego bardzo dokładnie testują produkty, zanim je polecą. Nieraz w swojej komunikacji podkreślają, że nie poleciliby produktu, w który sami nie wierzą. 

Siła mikroinfluencerów, czyli na co zwrócić uwagę przy doborze influencerów do współpracy?

Niestety, wciąż jeszcze pokutuje przekonanie, że influencer powinien mieć bardzo dużą liczbę obserwujących, by trafić do szerokiego grona odbiorców. Tymczasem od lat mówi się, że siła wielu kampanii tkwiła właśnie w mikroinfluencerach, czyli twórcach z mniejszą, ale bardziej zaangażowaną społecznością. 

Dowodem na to, że niekoniecznie potrzebujemy zrobić jednego „wielkiego” twórcy, może być historia ze znaną influencerką Arianą Renee. Ta instagramerka i tiktokerka z milionami obserwatorów na koncie pokazała, że im...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy