Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firma w social mediach

4 marca 2019

NR 9 (Luty 2019)

Pięć adshacków, które powinieneś wykorzystać w swojej reklamie na Facebooku

424

Facebook nieustannie tnie zasięgi organiczne, a jego twórcy zapowiadają swego rodzaju powrót do korzeni – chcą, aby na tablicach wyświetlały się przede wszystkim treści wartościowe i interesujące dla użytkowników. W obliczu walki o miejsce na feedzie, warto wykorzystać płatne reklamy. Jednak jak sprawić, aby kampanie były jeszcze skuteczniejsze i docierały do potencjalnych klientów? Poniżej pięć wskazówek, które powinieneś wprowadzić do swojej codziennej pracy w Menedżerze reklam!

Targetowanie z dokładnością do 1 km

Podczas tworzenia reklamy na Facebooku mamy możliwość wyboru, w jakiej lokalizacji ma się ona wyświetlać. Widoczne na pierwszy rzut oka ustawienia w Menedżerze reklam to wybór kraju, regionu (np. województwo mazowieckie) i miasta. W niektórych przypadkach istnieje możliwość zawężenia reklam do konkretnej dzielnicy. Jednocześnie musisz wskazać Facebookowi promień, w jakim będzie on wyświetlać Twoją reklamę. Minimalna odległość w tym widoku to 17 km.

POLECAMY

Nie oszukujmy się – to dość dużo dla lokalnego biznesu, takiego jak np. kawiarnia czy osiedlowy sklep. Namówienie odbiorców naszej reklamy do przejechania kilkunastu kilometrów, żeby napić się kawy, może okazać się trudne. Tym samym marnujesz swój budżet, wyświetlając reklamę osobom, które raczej nie skorzystają z Twojej usługi.

Nie każdy wie, że Facebook pozwala precyzyjnie określić lokalizację, w której reklama ma zostać wyświetlona – nawet do 1 km wokół konkretnego adresu.

 

Zapamiętaj

Facebook w standardowym widoku pozwala targetować reklamę na kraj, region (np. województwo mazowieckie) i miasta. Po wejściu w „Dodaj lokalizacje zbiorcze” możemy lokalizować również po kodach pocztowych i konkretnych adresach! 


 

Jak przygotować taką reklamę? Jest to bardzo proste – pod mapą (wyświetlaną w Menedżerze reklam w sekcji „Odbiorcy”) znajdziesz przycisk „Dodaj lokalizacje zbiorcze”. Pojawi się okno z rozwijanym menu, w którym należy wybrać opcję „Adresy”. 

Po wpisaniu adresu (możesz podać ich wiele), kliknij w przycisk „Dopasuj lokalizację”. Jeżeli Facebook dobrze dopasował podane przez Ciebie miejsca, możesz dodać je do swojego zestawu reklam.

Teraz pozostało wybrać promień, w jakim będzie wyświetlana reklama – w przypadku konkretnych adresów najmniejszy to 1 km!

 

Rys. 1. Targetowanie reklamy na 1 km wokół wskazanego adresu

 

Proste, prawda? Zobacz, jak zmniejszyła Ci się grupa docelowa w porównaniu z poprzednimi ustawieniami. Teraz możesz dotrzeć ze swoją reklamą do osób w najbliższej okolicy, które z dużo większym prawdopodobieństwem będą skłonne skorzystać z Twoich usług.

Wskazówka

Jak dotrzeć do osób w najbliższej okolicy? Targetuj na: 

  1. Najbliższą okolicę Twojego lokalu.
  2. Miejsca, w których właśnie odbywają się duże konferencje branżowe.
  3. Siedziby firm działających w konkretnej branży – w ten sposób dotrzesz do ich pracowników.
  4. Miejsca, gdzie często przebywa Twoja grupa docelowa (np. studenci – akademiki, sportowcy – siłownie).
  5. Lokale Twojej konkurencji.


Social stacking – czyli wykorzystaj ID posta

Social stacking to technika polegająca na wykorzystaniu istniejącej już reklamy w nowym zestawie reklam. Najlepiej, jeżeli jest to post, który zebrał dużo lajków, reakcji, komentarzy i udostępnień. 

Dlaczego jest to takie skuteczne? Już od pierwszego dnia promocji dajesz Facebookowi sygnał, że Twoja reklama jest popularna i warto wyświetlać ją użytkownikom częściej. To z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na jej wyniki i koszt.

Po drugie, post z dużą liczbą komentarzy, polubień i udostępnień lepiej wygląda w oczach użytkowników. Wykorzystujesz tutaj tzw. social proof, czyli społeczny dowód słuszności – jest to jedna z sześciu zasad wywierania wpływu wg Roberta Caldiniego.
 

Zapamiętaj

Social proof (społeczny dowód słuszności) to potwierdzenie przez społeczność jakości danej usługi lub produktu. Przykładami społecznego dowodu słuszności mogą być opinie innych użytkowników, wykorzystanie znanej osoby, wzmianki w mediach, a w przypadku social mediów – duża liczba reakcji, lajków i udostępnień.

 

Jak to zrobić? Jeżeli stworzyłeś w przeszłości reklamę, która była bardzo popularna, musisz zdobyć ID wykorzystanego w niej posta. W tym celu w Menedżerze reklam wejdź w zakładkę „Posty strony”, z lewego menu wybierz „Posty z reklamami”. Znajdują się tu tzw. dark posty, czyli posty, które utworzyłeś wyłącznie na potrzeby kampanii i nie zostały one opublikowane na Twojej stronie.


 

Zapamiętaj

Dark posty to posty publikowane wyłącznie na potrzeby reklamy. Pojawiają się one w news feedzie użytkowników, do których kierujemy reklamę, ale nie są widoczne na Twoim fanpage’u.



W tabelce znajdziesz kolumnę „Identyfikator” – to właśnie o ten ciąg cyfr nam chodzi. Skopiuj go.

Wracamy do tworzenia naszej kampanii. W ostatnim kroku, w sekcji „Materiał reklamowy”, wybierz „Użyj istniejącego posta” i kliknij przycisk „Wprowadź identyfikator posta”. Następnie wklej skopiowany identyfikator i kliknij „Wyślij”. To wszystko – teraz masz w swoim zestawie reklam post, który posiada aktywności zebrane w poprzedniej kampanii.

Rys. 2. Gdzie znaleźć identyfikator posta

 
Co jeszcze możesz z tym zrobić? Wykorzystaj ten sam post w wielu zestawach reklam. Przykładową strukturę kampanii na Facebooku przedstawiłem na rysunku 3.

 

Rys. 3. Struktura kampanii bez wykorzystania ID posta



Po zastosowaniu powyższej metody możemy przygotować kampanię, która będzie wyglądała tak, jak np. ta zamieszczona na rysunku 4.

 

Rys. 4. Struktura kampanii z wykorzystaniem ID posta



Dzięki temu kierujesz dokładnie tego samego posta do każdej grupy odbiorców (zestawu reklam). Wypróbuj ten sposób i daj mi znać, jakie uzyskałeś efekty.


Wideo z obrazka – targetowanie po zaangażowanych osobach

Podczas tworzenia posta warto zamienić zwykły obrazek w wideo, nawet jeżeli ma to być tylko delikatna animacja zdjęcia. Dlaczego?

Po pierwsze – ruchomy obraz bardziej przyciąga uwagę użytkownika. Po drugie – otwierają się przed nami opcje reklamowe, które są niedostępne dla statycznych obrazów. Chodzi o remarketing na osoby, które oglądały nasze wideo.

Aby przygotować ruchomy obraz, będziesz potrzebował menedżera reklam i obrazka (najlepiej w proporcji 1 : 1). Zamienisz go w wideo podczas tworzenia reklamy. Wystarczy, że w Menedżerze reklam wybierzesz jako format „Pojedynczy film” i klikniesz w przycisk „Użyj szablonów”. Tam dodajesz obrazek, ustawiasz efekty i gotowe.

Kiedy Twoje wideo osiągnie już odpowiedni zasięg (organiczny lub płatny), możesz przejść do remarketingu. Aby to zrobić, musisz stworzyć niestandardową grupę odbiorców składającą się z osób, które obejrzały Twój film (a właściwie zatrzymały się nad postem z ruchomym obrazkiem).

 

Rys. 5. Tworzenie grupy niestandardowych odbiorców 
w oparciu o film

 

 
W menu tworzenia niestandardowej grupy odbiorców wybierasz opcję „Aktywność”, a następnie „Film”. Pozwoli Ci to stworzyć grupę składającą się z osób, które wyświetliły 3 lub 10 s Twojego filmu lub obejrzały jego 25, 50, 75 lub 95%.

   
 

Rys. 6. Wybór aktywności dla wideo



...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy