Pięć adshacków, które powinieneś wykorzystać w swojej reklamie na Facebooku

Firma w social mediach

Facebook nieustannie tnie zasięgi organiczne, a jego twórcy zapowiadają swego rodzaju powrót do korzeni – chcą, aby na tablicach wyświetlały się przede wszystkim treści wartościowe i interesujące dla użytkowników. W obliczu walki o miejsce na feedzie, warto wykorzystać płatne reklamy. Jednak jak sprawić, aby kampanie były jeszcze skuteczniejsze i docierały do potencjalnych klientów? Poniżej pięć wskazówek, które powinieneś wprowadzić do swojej codziennej pracy w Menedżerze reklam!

Targetowanie z dokładnością do 1 km

Podczas tworzenia reklamy na Facebooku mamy możliwość wyboru, w jakiej lokalizacji ma się ona wyświetlać. Widoczne na pierwszy rzut oka ustawienia w Menedżerze reklam to wybór kraju, regionu (np. województwo mazowieckie) i miasta. W niektórych przypadkach istnieje możliwość zawężenia reklam do konkretnej dzielnicy. Jednocześnie musisz wskazać Facebookowi promień, w jakim będzie on wyświetlać Twoją reklamę. Minimalna odległość w tym widoku to 17 km.

POLECAMY

Nie oszukujmy się – to dość dużo dla lokalnego biznesu, takiego jak np. kawiarnia czy osiedlowy sklep. Namówienie odbiorców naszej reklamy do przejechania kilkunastu kilometrów, żeby napić się kawy, może okazać się trudne. Tym samym marnujesz swój budżet, wyświetlając reklamę osobom, które raczej nie skorzystają z Twojej usługi.

Nie każdy wie, że Facebook pozwala precyzyjnie określić lokalizację, w której reklama ma zostać wyświetlona – nawet do 1 km wokół konkretnego adresu.

 

Zapamiętaj

Facebook w standardowym widoku pozwala targetować reklamę na kraj, region (np. województwo mazowieckie) i miasta. Po wejściu w „Dodaj lokalizacje zbiorcze” możemy lokalizować również po kodach pocztowych i konkretnych adresach! 


 

Jak przygotować taką reklamę? Jest to bardzo proste – pod mapą (wyświetlaną w Menedżerze reklam w s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy