Strategia digitalowa a Facebook
Istnieje wiele strategii marketingowych, jednakże prawie wszystkie z nich sprowadzają się do tzw. lejka konwersji. Jedną z najpopularniejszych do pewnego czasu była strategia AIDA.
POLECAMY
Zgodnie z podejściem AIDA przekaz reklamowy i strategia marketingowa powinny być oparte na czterech etapach:
- zwrócenie uwagi odbiorcy (awareness),
- zainteresowanie (interest),
- wzbudzenie chęci zakupu i posiadania (desire),
- działania (action).
Minusem strategii AIDA jest tylko to, że w jej centrum jest markai produkt. Jednakże jeżeli zastanowimy się nad tym, w jaki sposób konsumenci funkcjonują, to tak naprawdę dojdziemy do wniosku, że patrzą na komunikację marki przez pryzmat swoich potrzeb. Dlatego w miejsce strategii AIDA na przełomie roku 2013 przychodzi strategia See-Think-Do-Care opracowana przez Avinash Kausik.
Czym powyższa strategia różni się od strategii AIDA? Opiera ona swoje założenia na potrzebach klienta.
- See – szeroka grupa, która może być zainteresowana naszym produktem/marką i chętnie zobaczy reklamę.
- Think – użytkownik, który wyraża intencję zakupową produktu.
- Do – użytkownik, który chętnie kupi nasz produkt.
- Care – obecni klienci, o których warto dbać.
Strategia See-Think-Do-Care jest bardzo podobna do strategii AIDA – również bazuje na lejku konwersji, chociaż w tym przypadku wszystko skupia się na intencj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!