Jak zaimplementować lejek sprzedażowy przez reklamy facebookowe do naszego sklepu internetowego?

Reklama w social mediach

Ciężko jest uogólniać wszystkie sklepy internetowe, bo wiadomo, że zupełnie inaczej sprzedaje się ubrania niż np. ebooki czy części zamienne samochodów. Postaram się jednak jak najlepiej przeprowadzić Cię przez proces myślenia o budowie lejka sprzedażowego w reklamach, dzięki czemu będziesz w stanie odtworzyć go dla swojego biznesu.

Lejek to jednak dziurawa klepsydra

Snując rozważania o lejku sprzedażowym najczęściej mamy na myśli kształt trójkąta. Na samej górze są osoby nieznające naszego biznesu, a czubek po drugiej stronie oznacza konwersję, czyli sprzedaż. Jeśli jeszcze myślisz o lejku sprzedażowym w ten sposób, to przestań.

POLECAMY

Po pierwsze istotne jest aby pamiętać, że lejek jest dziurawy, co oznacza, że pewna część Twoich leadów z niego wypada. Druga ważna rzecz to świadomość tego, że konwersja absolutnie nie jest końcem procesu sprzedażowego. Po zakupie zaczyna się obsługa klienta związana z produktem czy usługą, etap dotyczący rekomendacji, budowanie lojalności, a potem oczywiście kolejny zakup, który przecież nie przebiega przez ten sam lejek co na początku. Ma to ogromne znaczenie w kontekście planowania reklam.

Przeprowadź klienta przez wszystkie etapy

Wyobraźmy sobie, że mamy sklep odzieżowy ekskluzywnej i niszowej marki. Najpierw tworzymy kampanię, w której ludzie mogą nas poznać. Możesz wykorzystać do tego reklamy z celem na wideo, rozpoznawalność marki lub post na zaangażowanie. Wybierz taki materiał, który pozwoli przedstawić Twoją firmę.

Grupą docelową mogą być ludzie podobni do naszych klientów, ludzie podobni do naszych fa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy