Nie myśl, tylko klikaj w reklamę – o UX w social mediach

Reklama w social mediach

Kiedy myślisz o social mediach, zapewne w pierwszej kolejności w Twojej głowie pojawiają się: komunikacja oraz działania reklamowe, czasem jeszcze monitoring. Niewiele osób, które zajmują się mediami społecznościowymi, myśli również o pozytywnych doświadczeniach odbiorcy. „O czym?” – zapytasz – właśnie o doświadczeniach, czyli tzw. procesie User Experience, o którym opowiem Ci w poniższym artykule.

User Experience to tzw. projektowanie pozytywnych doświadczeń, czyli proces, którego celem jest przede wszystkim satysfakcja użytkownika, Twojego odbiorcy. Bierze się ona z funkcjonalności, użyteczności i intuicyjności tego, co tworzysz: strony czy reklamy. Celem takiego projektu jest dostarczenie użytkownikowi prostego w obsłudze produktu (reklamy), który budzi pozytywne skojarzenia i zapewnia… pozytywne wrażenia :) 

POLECAMY

Pojęcie UX stało się ostatnio bardzo modne i jest kojarzone przede wszystkim z designem. Jednak User Experience w praktyce nie skupia się tylko na wyglądzie, ale na całym procesie, przez który przechodzi użytkownik. Zwykle projektowanie takiego procesu poprzedzają badania, które mają na celu odkrycie przed projektantem tajemnicy zachowania odbiorcy. Badania przeprowadza się również po wdrożeniu projektu, żeby sprawdzić jego faktyczną efektywność.

Być może nasunie Ci się w tym momencie pytanie: W jaki sposób mam dostosować UX pod moich odbiorców, skoro korzystam z gotowych rozwiązań na istniejącym już portalu? User Experience powinniśmy mieć na uwadze nie tylko przy budowaniu stron www, ale także podczas projektowania komunikacji i przede wszystkim REKLAM. 

Proces – od czego zacząć?

Analogicznie do tego, co opisałam wcześniej – zaczynaj od badań. Najpierw powinieneś przeanalizować działania swoich odbiorców, czyli dowiedzieć się, w jaki sposób korzystają z social mediów i przede wszystkim, KTÓRYCH kanałów używają. Innymi słowy: zrób research. 

Sprawdź statystyki swojej strony oraz Audience Insights – twórz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy