Marki premium i luksusowe w social mediach – jak tworzyć kreacje i co publikować?

Komunikacja w social mediach

Obecnie social media nie rozpieszczają marek, które wykorzystują je do celów marketingowych. Każdego roku zasięgi organiczne coraz szybciej pikują. Rośnie natomiast liczba firm wkraczających w świat mediów społecznościowych. To sprawia, że największe portale stają się coraz bardziej wymagającym obszarem dla marketerów. Podczas prowadzonych działań muszą uważać na algorytmy, konkurencję i wiele innych czynników. Przyjrzyjmy się, jak radzą sobie w social mediach przedsiębiorstwa wpisujące się w rynek dóbr luksusowych.

Kreacja – między reklamą a dziełem sztuki

Marki premium i luksusowe od zawsze słynęły ze wzmożonej ostrożności. Objawia się ona częstym zlecaniem badań, w tym marketingowych. Pojawienie się na Facebooku czy Instagramie to nie tylko szansa, ale też zagrożenie. Posiadanie wiedzy w postaci twardych danych ma je w pewnym stopniu zminimalizować oraz ułatwia opracowanie strategii i wytyczanie krótko- i długofalowych celów. Sukces często zależy od trafności określenia grupy docelowej i zaserwowania jej kreacji, która będzie zgodna z jej potrzebami, światopoglądem i uwarunkowaniami kulturowymi. Kreacja spełniająca powyższe kryteria będzie w stanie dotrzeć do właściwych odbiorców i zaangażować ich na tyle, że po pewnym czasie mogą oni wejść w posiadanie produktu oferowanego przez markę bądź stać się jej stałymi klientami.

POLECAMY

O czym należy zatem pamiętać przed rozpoczęciem procesu twórczego?

Kreacja powinna zawierać treści ważne dla czegoś/kogoś bądź z jakiegoś punktu widzenia – marki znające swoje grupy docelowe mają świadomość, jakich oczekują one komunikatów. W tym przypadku istotny jest rodzaj sprzedażowy lub wizerunkowy. Podobnie równie ważny jest charakter, np. informacyjn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy