To klient wybiera miejsce spotkania z marką

Firma w social mediach

Obecnie to konsument decyduje o tym, gdzie rozmawia z marką, i niezależnie od kanału oczekuje kompetentnej i szybkiej odpowiedzi. Cały czas rośnie pokolenie użytkowników, którzy nie wyobrażają sobie tego, że muszą przerywać scrollowanie w telefonie, żeby zadzwonić po taksówkę czy zarezerwować wizytę u fryzjera. Żyją w świecie, w którym produkty i usługi przychodzą do nich same. W Chinach młodzi konsumenci w standardzie oczekują szczegółowej rozmowy z marką na WeChat (największym chińskim serwisie społecznościowym) przed zakupem produktu.

Kontakt z marką w social mediach a potrzeba walidacji 

Klienci coraz częściej poszukują kontaktu z marką tam, gdzie jest to dla nich wygodne. Aby pozostawać w kontakcie z konsumentami, firmy coraz sprawniej integrują kanały social mediów z procesami obsługi klienta. Gdy firma odpowiada na pytania tam, gdzie klienci je zadają, buduje zaufanie i skłania do zakupu.

POLECAMY

Ale na tym ta rozmowa się nie skończy. Po zakupie klienci wiedzą, że mogą też dopytać o dostawę, pomoc w korzystaniu z produktu czy usługi lub złożyć reklamację. Tę potrzebę walidacji przez bezpośredni kontakt z marką najlepiej widać w procesie sprzedaży przez internet, wspieranej kampaniami na Facebooku czy Instagramie. Firmy, które często reklamu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy