Wykorzystanie social mediów w działalności charytatywnej

Komunikacja w social mediach

Do tego, że media społecznościowe mają ogromną siłę, nie trzeba już nikogo przekonywać. To miejsce, gdzie można skutecznie budować wizerunek firmy, promować swoją markę czy budować relację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Można także zrobić jeszcze więcej: dotrzeć do niespotykanej dotąd na taką skalę liczby osób, które zjednoczą się dla jednego celu – aby pomóc. Działalność charytatywna coraz śmielej wkracza do świata social mediów. Nawet, jeśli nie zajmujesz się charytatywnością, podglądając skuteczne działania i wdrażając je w życie, na pewno wiele zyskasz dla swojej branży. By działać skutecznie – nie tylko w charytatywności – warto przestrzegać kilku zasad. Jakich? Zachęcamy do lektury!

Zasada nr 1: Postaw na szczerość 

Emocje to jeden z najważniejszych elementów komunikacji z odbiorcą – to właśnie te kampanie, które wywołują emocje w odbiorcach, zapadają w pamięć. Dzisiaj w internecie można znaleźć coraz więcej próśb o pomoc, dlatego wyróżnianie się z tłumu tych wołań jest niezwykle istotne. Pomoże w tym na pewno szczery przekaz. Przedstawienie tragedii,  która dotknęła kogoś z nas w sposób odpowiedni i prawdziwy, z pewnością zjednoczy więcej osób, dzięki czemu łatwiej będzie pomóc. 
 

POLECAMY

Rys. 1. Post z prośbą o pomoc zamieszczony na profilu fundacji
Siepomaga.pl


Zbudowanie emocjonalnego przekazu sprzyja także wirusowemu dzieleniu się wiadomością – efekt śnieżnej kuli w kanałach społecznościowych sprawia, że moc pomagania staje się jeszcze potężniejsza. W emocjonalnym przekazie, poza szczerością, warto wymienić także zaskoczenie, ciekawość, zachwyt i niepewność –
to właśnie te emocje sprawiają (według badań Harvard Business School), że odbiorcy chętniej udostępniają nasze treści w mediach społecznościowych. Zanim puścisz w świat komunikat, postaw się na miejscu osoby, do której chcesz dotrzeć. Zastanów się, jak...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy