Masz za sobą dziesiątki kampanii reklamowych przeprowadzonych na Facebooku. Poświęciłeś wiele godzin na tworzenie raportów, porównywanie danych i wyciąganie konkretnych wniosków. A może dopiero zamierzasz opublikować swoją pierwszą reklamę na Facebooku? Przyjrzyj się najczęstszym błędom popełnianym podczas analizowania działań w mediach społecznościowych zarówno przez profesjonalne agencje marketingowe, doświadczonych brand managerów, jak i początkujących freelancerów.
Porównywanie niewłaściwych danych
Niewłaściwe zestawienie danych to najczęstszy błąd, jaki powtarza się przy analizowaniu raportów. Przykład? Można przytoczyć go z raportu: „W kwietniu posty marki zobaczyło 26 000 osób, czyli 48% wszystkich fanów”. Autor sprawozdania wychodzi z założenia, że osoby, które zobaczyły opublikowaną treść, należą do grupy fanów profilu. Zestawione zostają tutaj dwa wskaźniki: zasięg postów i liczba fanów. Obecnie publikowane posty nie wyświetlają się wszystkim fanom, zatem zasięg nie ma związku z użytkownikami, którzy polubili profil marki.
POLECAMY
Zapamiętaj
Zasięg i polubienia strony to zupełnie oddzielne wskaźniki. Nie należy ich łączyć, ponieważ:
- Liczba fanów wskazuje na osoby, które w danym czasie polubiły profil marki.
- Natomiast zasięg to zbiór wskaźników zasięgowych, takich jak zasięg organiczny, płatny i wirusowy. Informują one o wielkości grupy odbiorców treści.
Aby raport z działań miał wartość, staraj się zestawiać dane w taki sposób, aby prześledzić zmianę lub odpowiedzieć na konkretne pytanie, np.: jaki wpływ mają reklamy na liczbę polubień na profilu? Popatr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!