Pinterest – reklamy, które wpływają na wyobraźnię

Temat numeru

Tablice to swego rodzaju albumy, dzięki którym użytkownicy mogą tematycznie segregować swoje inspiracje. To, co ich inspiruje i wpływa na wyobraźnie, to tzw. piny - czyli zdjęcia, strony lub wideo dostępne na platformie. Użytkownicy mogą korzystać z pinów umieszczonych w obrębie witryny, wgrywać własne, a także… przypinać zdjęcia z konkretnej strony, jeśli oczywiście deweloper zainstalował na niej odpowiedni widżet. Dlaczego tablice? Bo kojarzą się z wycinkami zbieranymi z gazet, które nastolatki wieszały na ścianach lub korkowych tablicach, marząc o ciuchach prezentowanych w „Bravo” czy „Życiu Gwiazd”. 

Z artykułu dowiesz się:

  •    Jakie funkcjonalności Pinteresta są przydatne dla marketerów?
  •    Czego nie można reklamować w medium?
  •    Jakie formaty reklamowe znajdują się na Pintereście?

Produkt działa na użytkownika najlepiej, kiedy odbiorca może osadzić go w swojej wyobraźni, wyobrazić sobie siebie chodzącego w danych ubraniach czy siedzącego na wymarzonej kanapie. Kiedy produkt zbliża się do świata realnego użytkownika, to prawdopodobnie szybciej zdecyduje się on na jego zakup. Dlatego wykorzystując obecne lub nadchodzące trendy, można osadzić elementy naszej oferty w przestrzeni odbiorcy, przypinając je do tablicy marki. W ten sposób jesteśmy w stanie łatwo sprzedać ubrania, dodatki, elementy wnętrz czy produkty beauty – wszystko dzięki tworzeniu tablic z trendami, na których możemy prezentować produkty.
Jednak omawiany portal nie jest miejscem tylko dla rzeczy ładnych – oczywiście wszystko zależy od pomysłu. Marketerom nie jest obcy trend dotykający nostalgii, tęsknoty za latami 80. 
i 90. XX w. Podej...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy