Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

29 lipca 2019

NR 11 (Lipiec 2019)

Powtórka z formatów reklamowych na Facebooku – największa ściąga gotowych formatów do zastosowania

0 26

Czy korzystałeś kiedykolwiek z przycisku „Promuj Post” na Facebooku? Większość osób, które miałem okazję szkolić, odpowiadała, że miała z nim styczność, po czym była rozczarowana opcjami reklamowymi, jakie oferuje Facebook. Nic dziwnego. Opcja ta pozwala na wykorzystanie zaledwie dwóch celów reklamowych i nie zawsze jest dostępna przy każdym typie, formacie (kreacji) posta. Prawdziwą magię odkrywamy dopiero po zapoznaniu się z instytucją Menedżera Firmy oraz Menedżera Reklam, gdzie formatów kreacji reklamowych można tworzyć bez liku. Dokładnie na tym aspekcie Facebook Ads dziś się skupimy. Kawa gotowa? Zapraszam Cię do lektury, Drogi Czytelniku.

To ile w końcu jest tych formatów reklamowych?
Facebook pozwala dobierać konkretne formaty reklamowe w zależności od obranego przez Ciebie celu reklamowego. Do najczęściej wykorzystywanych należą poniżej wypunktowane:

  • Kreacja z wideo.
  • Kreacja z obrazem.
  • Kolekcja.
  • Karuzela.
  • Materiał błyskawiczny (Canvas).

Każdy z wymienionych formatów dobiera się względem celów firmy, jakie sobie postawiła przy konkretnej kampanii. Część z nich pozwala nam uzyskać zaawansowane grupy niestandardowych odbiorców przy konstruowaniu lejka sprzedażowego. Inne z kolei wyśmienicie spisują się przy remarketingu i konwersji ustalonej przez Ciebie jako główny cel marketingowy. 

Jakie formaty reklamowe wykorzystuje się najczęściej?

Odpowiedni dobór kreacji może zaważyć na sukcesie kampanii. Artykuł ten dostarczy Ci, Drogi Czytelniku, garstkę moich subiektywnych odczuć i doświadczeń. 
 

Zapamiętaj

Musisz pamiętać o elementarnej zasadzie panującej pośród formatów reklamowych Facebook Ads. Większość z nich jest dedykowana pod konkretne umiejscowienie. Co za tym idzie – nie powinieneś wykorzystywać tych samych kreacji, czy ilości tekstu w każdym miejscu. Prześledzimy to poniżej. 

Powracając do pytania postawionego w tytule tego akapitu: zdecydowanie dominują kreacje z obrazem. Czy to w postaci promowanego posta, dark posta, karuzeli czy umiejscowienia w prawej kolumnie. Niemniej jednak sugeruję bawić się możliwościami i testować. W szczególności z wideo i materiałem błyskawicznym. Ten drugi jest wyśmienitym formatem reklamowym pozwalającym nam na zbudowanie bardzo zaawansowanej kreacji złożonej z obrazu, zdjęcia, karuzeli i nawet formularza kontaktowego jednocześnie!

Posty i kreacje z obrazem

Otóż wydawałoby się, że to format najłatwiejszy do przyswojenia i wykorzystania. Wgram zdjęcie, napiszę kilka słów i ogień. Sprzedaż idzie jak szalona. Jednak nic bardziej mylnego. Należy pamiętać o wytycznych (zob. tabelka w dalszej części tegoż artykułu) ustalonych przez Facebooka pod konkretne umiejscowienie. Nie tylko format grafiki stanowi tu kluczową rolę, lecz też ilość tekstu. 

W przypadku kreacji emitowanej w Aktualnościach na Facebooku ilość tekstu może być naprawdę duża. Niemniej jednak, ja nie jestem fanem długich elaboratów. Preferuję konkretne i krótkie przekazy trafiające w punkt. Znowu, gdy zdecydujemy się na emisję reklamy w prawej kolumnie na Facebooku (wyśmienite umiejscowienie – polecam w 100% w przypadku remarketingu i kampanii na zimny ruch) to wręcz musimy liczyć znaki. Przewodnik po reklamach na Facebooku informuje nas, że dopuszczalna ilość opisu to 125 znaków. Wykorzystanie większej ilości może doprowadzić do skrócenia tekstu i występowania wielokropka – no, ale ucięty przekaz reklamowy... Moje doświadczenia jednak wskazują na to, by trzymać się ilości do 90 znaków ze spacjami w przypadku tego formatu reklamowego. 
 

Zapmiętaj

Układanie tekstu do nagłówka formatu karuzelowego z umiejscowieniem w Aktualnościach na Facebooku będzie wymagać od Ciebie jeszcze większej precyzji i oszczędności. Tutaj sugeruję do 45 znaków w przypadku emisji na komputerze i nawet do 25 znaków w przypadku mobile. 


Oczywiście, możesz zrezygnować z przycisku...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy