Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

29 lipca 2019

NR 11 (Lipiec 2019)

Powtórka z formatów reklamowych na Facebooku – największa ściąga gotowych formatów do zastosowania

0 1099

Czy korzystałeś kiedykolwiek z przycisku „Promuj Post” na Facebooku? Większość osób, które miałem okazję szkolić, odpowiadała, że miała z nim styczność, po czym była rozczarowana opcjami reklamowymi, jakie oferuje Facebook. Nic dziwnego. Opcja ta pozwala na wykorzystanie zaledwie dwóch celów reklamowych i nie zawsze jest dostępna przy każdym typie, formacie (kreacji) posta. Prawdziwą magię odkrywamy dopiero po zapoznaniu się z instytucją Menedżera Firmy oraz Menedżera Reklam, gdzie formatów kreacji reklamowych można tworzyć bez liku. Dokładnie na tym aspekcie Facebook Ads dziś się skupimy. Kawa gotowa? Zapraszam Cię do lektury, Drogi Czytelniku.

To ile w końcu jest tych formatów reklamowych?
Facebook pozwala dobierać konkretne formaty reklamowe w zależności od obranego przez Ciebie celu reklamowego. Do najczęściej wykorzystywanych należą poniżej wypunktowane:

POLECAMY

  • Kreacja z wideo.
  • Kreacja z obrazem.
  • Kolekcja.
  • Karuzela.
  • Materiał błyskawiczny (Canvas).

Każdy z wymienionych formatów dobiera się względem celów firmy, jakie sobie postawiła przy konkretnej kampanii. Część z nich pozwala nam uzyskać zaawansowane grupy niestandardowych odbiorców przy konstruowaniu lejka sprzedażowego. Inne z kolei wyśmienicie spisują się przy remarketingu i konwersji ustalonej przez Ciebie jako główny cel marketingowy. 

Jakie formaty reklamowe wykorzystuje się najczęściej?

Odpowiedni dobór kreacji może zaważyć na sukcesie kampanii. Artykuł ten dostarczy Ci, Drogi Czytelniku, garstkę moich subiektywnych odczuć i doświadczeń. 
 

Zapamiętaj

Musisz pamiętać o elementarnej zasadzie panującej pośród formatów reklamowych Facebook Ads. Większość z nich jest dedykowana pod konkretne umiejscowienie. Co za tym idzie – nie powinieneś wykorzystywać tych samych kreacji, czy ilości tekstu w każdym miejscu. Prześledzimy to poniżej. 

Powracając do pytani...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy