Reklama na Pintereście? Odkurzamy legendę!

Temat numeru

Wświecie marketingu hasło „Pinterest” przywołuje sentymentalne wspomnienie raczkujących mediów społecznościowych z początków drugiej dekady XXI w. Pinterest jako jeden z pierwszych chciał stanąć do walki o uwagę odbiorców z Facebookiem, co zakończyło się połowicznym sukcesem, bo w 2014 r. pod względem liczby aktywnych użytkowników zajmował drugie miejsce (przed Instagramem czy Twitterem). Dlaczego przez kolejne lata rynek o Pintereście zapomniał? Dlaczego dziś niektórych zdziwi artykuł dotyczący tego portalu?

Z artykułu dowiesz się:

  • Czy warto inwestować zasoby w prowadzenie Pinteresta?
  • Co wyróżnia to medium od pozostałych?
  • Jak kreować treści na Pintereście?

Odpowiedź na oba pytania zadane w leadzie jest dość złożona. Branża marketingowa zapomniała na lata o Pintereście z kilku powodów. Jednym z nich było na pewno tempo wprowadzania systemu reklamowego. Gdy na Facebooku i Instagramie można było coraz ciekawszymi reklamami budować społeczności, angażować je i sprzedawać, tak na Pintereście próżno było szukać jakichkolwiek możliwości reklamowych. Nawet gdy w końcu się pojawiły, to były początkowo dostępne tylko dla globalnych graczy kupujących reklamy bezpośrednio w Pintereście. Drugim powodem mogło być zaszufladkowanie portalu jako miejsca dla „wnętrzarskiej społeczności”. Dlaczego zatem warto dziś poświęcić kilka minut na przyjrzenie się Pinterestowi? Ponieważ niespodziewanie portal ten przetrwał próbę czasu, organicznie rozwijał swój system reklamowy i po cichu znalazł dla siebie rewelacyjną niszę!

POLECAMY

Przestań przeszkadzać. Zacznij inspirować!

Pinterest to miejsce przyszłości. To da...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy