Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

7 maja 2019

NR 10 (Kwiecień 2019)

#SocialMediaNews. Przegląd nowości ze świata mediów społecznościowych

0 141

Czy rok 2019 zostanie zdominowany przez Instagram? Już teraz wiele na to wskazuje. Obecnie jest to bowiem najszybciej rozwijająca się platforma – zarówno pod względem funkcjonalności, jak i liczby aktywnych użytkowników.

Nowy wygląd profilu na Instagramie

Po fazie testów przyszedł czas na wprowadzanie finalnej wersji nowego wyglądu profilu na Instagramie. 

Jakie zmiany ostatecznie weszły w życie?

  • Przyciski CTA (call to action) są dużo bardziej wyeksponowane oraz uzyskały nowy wygląd.
  • Zdjęcie profilowe znajduje się w prawym górnym rogu. 
  • Informacje o liczbie obserwowanych oraz obserwujących zostały przeniesione na dół sekcji bio. 
  • Zniknęła informacja o liczbie postów. 
  • Skróceniu uległ wyświetlany link.

Nowy wygląd profilu jest systematycznie wprowadzany na konta użytkowników.

 

Rys. 1. Nowy wygląd profilu na Instagramie



Usprawnione udostępnianie relacji 

Od teraz znacznie łatwiej podzielicie się udostępnioną relacją. Pojawiła się nie tylko możliwość kopiowania linku do wybranej relacji, ale od jakiegoś czasu dostępna jest również opcja, by kopiować linki do wyróżnionych relacji (highlights). 
 

Rys. 2. Udostępnianie relacji na Instagramie


 

Instagram Checkout 

Zakupy bez opuszczania Instagrama są już faktem. Instagram Checkout, ponieważ tak właśnie nazywa się robienie zakupów wewnątrz aplikacji, pod koniec marca ujrzał światło dzienne. 

Na razie opcja jest dostępna jedynie na profilach kilku największych globalnych marek (jak np. Nike, Zara, Prada, Adidas czy H&M), jednak, jak można się spodziewać, z upływem czasu będzie ona udostępniana kolejnym kontom biznesowym.

Jak działa Checkout? 

W momencie wybrania przez użytkownika produktu z posta sprzedażowego, nie zostanie on przeniesiony na stronę internetową sklepu (jak wyglądało to dotychczas), tylko do następnego ekranu w Instagramie. Zobaczy tam wybrany produkt, jego cenę i opcje wyboru m.in. koloru czy rozmiaru. Kolejnym krokiem jest wyświetlenie podsumowania zamówienia. 

Z pewnością wygodną opcją jest zachowywanie danych, które podajemy przy dokonywaniu płatności. Jednak z tego względu ważne jest odpowiednie zabezpieczanie swojego konta – uwierzytelnianie dwuskładnikowe wydaje się być w tym przypadku koniecznością. Z poziomu aplikacji będziemy również na bieżąco informowani o statusie naszego zamówienia oraz o samej wysyłce.

 

Rys. 3. Wyświetlenie podsumowania zamówienia


 
Jeśli już teraz bylibyście zainteresowani zaimplementowaniem Checkout na swoim profilu, istnieje możliwość zgłoszenia waszej firmy poprzez formularz znajdujący się na stronie Facebook Business. Co ciekawe, według danych Instagrama, miesięcznie ponad 130 milionów użytkowników aplikacji korzysta z produktów oznaczanych w postach (dane za luty 2019 r.).  

Dalszy rozwój IGTV

Choć IGTV nie jest najpopularniejszym produktem Instagrama, twórcy aplikacji wciąż nie tracą nadziei na jej powodzenie. W nadchodzącym roku zapowiadane są kolejne usprawnienia IGTV. Już teraz materiały z IGTV są promowane w feedach użytkowników oraz istnieje możliwość udostępniania swojego wideo z IGTV na profil. 

Netflix niczym Spotify 

Choć Netflix nie może narzekać na brak popularności, platforma połączyła swoje siły z Instagramem, dzięki czemu w Stories możecie udostępnić wybrany serial czy film. Relację możecie niezmiennie wzbogacić o naklejki, tekst czy hashtagi – zgadza się, podobne rozwiązanie dostępne jest w przypadku Spotify ;)!

Efektywność hasztagów na Instagramie

Zbliża się prawdziwy przełom w kwestii monitorowania efektywności hasztagów na Instagramie. W fazie testów jest obecnie funkcja, dzięki której dowiecie się, które z użytych hashtagów przełożyły się na ruch na Waszym profilu. 

Koniecznie sprawdźcie, czy nie macie tej możliwości dostępnej na Waszych kontach (oczywiście niezbędne jest posiadanie konta biznesowego). To doskonałe źródło wiedzy. 

Nowe naklejki na Instagramie

Już niedługo do swoich Stories dodacie nie tylko naklejki typu Zadaj pytanie czy Ankieta, ale również Quiz. Pytania wielokrotnego wyboru będą fajną formą, by jeszcze bardziej zaangażować odbiorców w prowadzoną komunikację. Kolejną naklejką, której wprowadzenie ogłoszono, jest Przekaż datek, czyli ponownie rozwiązanie znane już z Facebooka. 

Pozostałe nowości na Instagramie

  • Wyszukiwanie użytkowników na liście osób, które polub...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy