Udostępnienie to jedna z najcenniejszych walut w social mediach. Dzięki niemu treść dociera do większego grona odbiorców, a w przypadku linków share pozytywnie wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Co i kiedy publikować, żeby ludzie chcieli kliknąć przycisk „udostępniam”? Przyjrzyjmy się najczęstszym motywacjom użytkowników social mediów i dzięki danym od Sotrender zweryfikujmy, kto najczęściej dzieli się treścią w internecie.
1. Dlaczego ludzie udostępniają treści w internecie?
W myśl przysłowia Sharing is caring – od małego jesteśmy uczeni dzielenia się z innymi ludźmi i jest to głęboko zakorzenione w naszej naturze. Czy faktycznie tylko troska i altruizm przyświecają internautom udostępniającym publikacje w social mediach? Z badania „The Psychology of Sharing – Why Do People Share Online?” zrealizowanego przez „The New York Times” we współpracy z Customer Insight Group i Latitude Research1 wynika, że głównym powodem jest pielęgnowanie relacji. Wyróżniono pięć najważniejszych motywacji do dzielenia się treścią:
POLECAMY
- Przekazywanie innym wartościowych, pouczających i zabawnych treści,
- Kreowanie swojego wizerunku w oczach innych (i dla siebie również),
- Bycie w stałym kontakcie z ludźmi,
- Samorealizacja...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!