Pięć istotnych pytań o udostępnienia treści w social mediach

Komunikacja w social mediach

Udostępnienie to jedna z najcenniejszych walut w social mediach. Dzięki niemu treść dociera do większego grona odbiorców, a w przypadku linków share pozytywnie wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Co i kiedy publikować, żeby ludzie chcieli kliknąć przycisk „udostępniam”? Przyjrzyjmy się najczęstszym motywacjom użytkowników social mediów i dzięki danym od Sotrender zweryfikujmy, kto najczęściej dzieli się treścią w internecie.

1. Dlaczego ludzie udostępniają treści w internecie?

W myśl przysłowia Sharing is caring – od małego jesteśmy uczeni dzielenia się z innymi ludźmi i jest to głęboko zakorzenione w naszej naturze. Czy faktycznie tylko troska i altruizm przyświecają internautom udostępniającym publikacje w social mediach? Z badania „The Psychology of Sharing – Why Do People Share Online?” zrealizowanego przez „The New York Times” we współpracy z Customer Insight Group i Latitude Research1 wynika, że głównym powodem jest pielęgnowanie relacji. Wyróżniono pięć najważniejszych motywacji do dzielenia się treścią:

POLECAMY

  1. Przekazywanie innym wartościowych, pouczających i zabawnych treści,
  2. Kreowanie swojego wizerunku w oczach innych (i dla siebie również),
  3. Bycie w stałym kontakcie z ludźmi,
  4. Samorealizacja...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy