Rekrutacja przez social media – jak przyciągnąć talenty BEZ OGŁOSZEŃ

Komunikacja w social mediach

Pamiętam moment, kiedy jeden z moich klientów – dyrektor HR w jednej z więk- szych agencji marketingowych – powiedział mi z desperacją: „Publikuje- my ogłoszenia od trzech miesięcy. Zero sensownych CV". Zapytałam, czy ma aktywny profil firmowy na LinkedIn. Miał. Czy publikuje coś poza ofertami pracy? Cisza. I tu dotarliśmy do sedna problemu. W erze, gdy przeciętny specjalista spędza 2,5 godziny dziennie w social media, tradycyjna rekrutacja przez ogłoszenia przypomina krzyczenie na pustym stadionie.

Kiedy Ty przeglądasz niepasujące CV na portalach – talenty, których potrzebujesz, scrollują właśnie Instagrama, dyskutują na LinkedInie o branżowych trendach albo oglądają TikToki z poradami zawodowymi. Pytanie brzmi – czy Twoja firma tam jest?

Dlaczego tradycyjne ogłoszenia przestały działać?

Zacznijmy od brutalnej prawdy – dane LinkedIn pokazują, że 70% pracowników to tzw. passive candidates – osoby, które nie szukają aktywnie nowej pracy, ale są otwarte na ciekawe propozycje. Gdy prowadziłam firmę rekrutacyjną blisko 80% procesów dokładnie tak zamyka-
liśmy – poprzez typowy headhunting. Te osoby rzadko przeglądają portale z ogłoszeniami, bo ciekawe oferty i tak same się pojawiają. Za to codziennie logują się na swoje social media. Co więcej, Gen Z i młodsi millenialsi – czyli ludzie, których dotyczy większość procesów rekrutacyjnych – traktują media społecznościowe jak podstawowe źródło informacji o pracodawcach. Jeśli więc Twoje konto firmowe przypomina cyfrową pustynię albo składa się wyłącznie z ogłoszeń o pracę bądź prezentacji produktów –
przegrałeś, zanim zacząłeś.

Em

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy