Ugotuj zupę z nietoperza, czyli jak wywołać efekt wirusowy?

Content marketing

Pod koniec 2019 r. pojawiły się pierwsze doniesienia o koronawirusie na drugim krańcu globu. Trzy miesiące później zamknęli nas w domach na ponad rok. Tak właśnie jest z wirusami. Po pierwsze są nieprzewidywalne, a po drugie rozprzestrzeniają się bardzo szybko. Nic więc dziwnego, że działania marketingowe, które spełniają oba te warunki, nazwano właśnie wirusowymi.

Stworzenie treści, która stanie się wirusem, jest równie nieoczywiste, jak wywołanie globalnej pandemii „zjedzeniem zupy z nietoperza”. 
„Teoretycznie to proste – gromadzisz fakty, wartości, prawdę, informacje czy idee, czy przewagi konkurencyjne, które chcesz przekazać dalej, pakujesz je w mema, cytat, opowieść i gotowe. To, co chcesz przekazać, rozprzestrzenia się jak epidemia. Nikt nie oprze się Twojemu wirusowi”  – pisze Piotr Bucki we wstępie do swojej książki Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści. 
Zaraz potem dodaje jednak, że to tylko teoria, bo w praktyce bywa z tym różnie. Nikt tak naprawdę nie wie, jak stworzyć viral. Nie ma szczegółowej instrukcji, która krok po kroku powie Ci, w jaki sposób tworzyć wirusowe treści. Nawet te marki, którym udało się stworzyć viral, nie znają uniwersalnej recepty na sukces. Nie można przewidzieć efektu, jaki przyniosą tworzone przez Ciebie treści, ale można zwiększyć szanse na to, aby odbiorcy uznali, że są warte rozprzestrzenienia.  
 

POLECAMY

Przepis na viral

Składniki: 

  • znajomość odbiorców,
  • emocje,
  • wyczucie czasu,
  • autentyczność,
  • efekt zaskoczenia.

Sposób przygotowania:
Wymieszaj składniki, udostępnij treść, czekaj na efekt wirusowy.

Wskazówka: 
Jeśli efekt wirusowy nie nadejdzie, zmień proporcje składników i spróbuj jeszcze raz. 


Znajomość odbiorców

Przepis na sukces w przypadku treści wirusowy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy