User Generated Content – dlaczego się opłaca i czy nadal będzie w trendzie?

Content marketing

Reklama i konkurencyjna cena to coraz częściej za mało, żeby przekonać klientów do zakupu. Mnogość ofert i rozwijający się rynek e-commerce powodują, że firmy muszą postawić na kreatywniejsze rozwiązania niż sam dobry produkt. Współprace z infulencerami oraz kampanie wypadają bardziej wiarygodnie, jeżeli są tożsame z opiniami zadowolonych odbiorców. Dlaczego warto skupić się na treściach generowanych przez końcowych użytkowników?

User Generated Content – czyli użytkownicy jako współtwórcy wizerunku marki

UGC – User Generated Content to treści, które są dobrowolnie generowane przez użytkowników końcowych – niebędących opłaconymi influencerami, dziennikarzami czy pracownikami firmy. 
 

Jakie warunki powinien spełniać content, żeby został zaklasyfikowany jako UGC?

Content powinien być:

POLECAMY

  • unikalny — stworzony przez autora, który chce coś przekazać, podzielić się swoimi wnioskami;
  • ogólnodostępny — jako możliwa do zobaczenia dla wszystkich osób lub wybranego grona — opinia, recenzja, wzmianka w social mediach;
  • dodany za darmo i z własnej woli — nie zalicza się do niego opłaconych recenzji bądź poleceń od osób związanych bezpośrednio z marką.


UGC przybiera formę opinii, ocen, recenzji pisemnych lub wideo, filmików – unboxing, komentarzy, wpisów na blogu, a także oznaczeń i wzmianek w social media...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy