W marketingu regularnie pojawia się nowa moda oraz słowa, których zaczynają używać wszyscy wokół. Właśnie taką popularnością od niedawna cieszy się hasło „strategia marketingowa”. Niestety, jest ono bardzo nadużywane i wszystko wokół, od planu marketingowego po realizację kampanii, jest w ten sposób nazywane. Potwierdziło to badanie przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2021 r., dotyczące wpływu strategii marketingowej na biznes. Czym właściwie jest strategia marketingowa? Ile firm w Polsce ją posiada? Jak przekłada się na biznes i współpracę z innymi działami? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w raporcie „Wpływ strategii marketingowej na biznes”.
Dlaczego przeprowadzono badanie?
Podczas codziennej pracy w marketingu można zauważyć duży chaos, który nasilił się w ostatnich miesiącach. Okres pandemii znacząco przyśpieszył proces digitalizacji firm. Marzec 2020 r. to przełomowy czas dla biznesu. Przedsiębiorstwa, które do tej pory stawiały mocno na sprzedaż offline i którym brakowało narzędzi do podjęcia działań w obszarze e-commerce, musiały z dnia na dzień odnaleźć się w nowym otoczeniu biznesowym.
Te firmy, które miały wiedzę, znały wartość swojej marki, zgłębiły potrzebę klienta i bazowały na strategii marketingowej, mogły łatwiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Biznesy, w których działania strategiczne nie były do tej pory podejmowane, mogły odczuć ciężar ostatnich miesięcy.
Celem badania, które zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2021 r., było zweryfikowanie poziomu świadomości strategii marketingowej i jej wpływu na rozwój biznesu. Zapytaliśmy o wyzwania, jakie stoją przed współczesnym biznesem, i jak posiadanie strategii może w tym pomóc.
POLECAMY
Najważniejsze wnioski z badania
W Polsce strategię marketingową posiada 54% firm. Tak wysoki wynik może ucieszyć, choć pogłębiając pytanie respondenci wskazali, że:
- 50% badanych uważa, że strategia jest tym samym, co plan marketingowy,
- 39% badanych uważa, że j...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!