Zero waste w content marketingu, czyli recykling treści graficznych

Content marketing

Recycling – moda czy wygoda? W przypadku grafiki przede wszystkim to drugie. Wykorzystując wielokrotnie treści graficznie, oszczędzasz czas, przyspieszasz pracę i zmniejszasz koszty. Oczywiście, jest to tylko kilka z wielu korzyści bycia content frendly. Nie obiecuję, że dzięki moim radom uratujesz świat, ale racjonalne wykorzystanie zasobów graficznych niewątpliwie pozwoli rozkwitnąć Twojej komunikacji. Poznaj zatem efektywne metody recyklingu contentu graficznego.

Współczesna komunikacja online w znacznym stopniu opiera się na recyklingu, o czym najlepiej świadczy niesłabnąca popularność memów. Najpopularniejsze z nich to przecież te, które miały już tysiące reinterpretacji. Zauważ, że proces ich tworzenia ma przede wszystkim charakter intelektualny, a nie warsztatowy. To dowodzi naszej tolerancji wielokrotnego odbioru tego samego komunikatu wizualnego. Oczywiście uboga warstwa wizualna musi wówczas kontrastować z wysokim ładunkiem emocjonalnym. 
Z kolei na przeciwnym biegunie działań reklamowych mamy (podlegające wielu uporządkowanym regułom i prawom) zjawisko brandingu. Fundamentem dojrzałego myślenia o wizerunku marki jest spójny system identyfikacji wizualnej. Ten opiera się na limitowanych zasadach i zasobach. Logotyp, szablon postów, geometryczne kształty lub symboliczne piktogramy i zdjęcia produktów – są to zawsze ograniczone elementy, jednak przy odpowiedniej strategii redystrybuowania tych środków odbiorca nie odczuje tego faktu.
Najważniejsze to nie popaść w błędne przekonanie, iż za każdym razem musimy wymyślać i tworzyć coś wyjątkowo oryginalnego, bo na dłuższą metę może to być zabójcze dla opłacalności naszych działań reklamowych. Z tego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć wydajność swojej komunikacji bez konieczności zwiększania ilości projektowanego contentu.
Nie zakładaj z góry, że przygotowanie zaawansowanej (czyli czasochłonnej i kosztownej) kreacji graficznej będzie nieopłacalne. Jej ROI, czyli zwrot z inwestycji, zależeć b...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy