Współczesna komunikacja online w znacznym stopniu opiera się na recyklingu, o czym najlepiej świadczy niesłabnąca popularność memów. Najpopularniejsze z nich to przecież te, które miały już tysiące reinterpretacji. Zauważ, że proces ich tworzenia ma przede wszystkim charakter intelektualny, a nie warsztatowy. To dowodzi naszej tolerancji wielokrotnego odbioru tego samego komunikatu wizualnego. Oczywiście uboga warstwa wizualna musi wówczas kontrastować z wysokim ładunkiem emocjonalnym.
Z kolei na przeciwnym biegunie działań reklamowych mamy (podlegające wielu uporządkowanym regułom i prawom) zjawisko brandingu. Fundamentem dojrzałego myślenia o wizerunku marki jest spójny system identyfikacji wizualnej. Ten opiera się na limitowanych zasadach i zasobach. Logotyp, szablon postów, geometryczne kształty lub symboliczne piktogramy i zdjęcia produktów – są to zawsze ograniczone elementy, jednak przy odpowiedniej strategii redystrybuowania tych środków odbiorca nie odczuje tego faktu.
Najważniejsze to nie popaść w błędne przekonanie, iż za każdym razem musimy wymyślać i tworzyć coś wyjątkowo oryginalnego, bo na dłuższą metę może to być zabójcze dla opłacalności naszych działań reklamowych. Z tego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć wydajność swojej komunikacji bez konieczności zwiększania ilości projektowanego contentu.
Nie zakładaj z góry, że przygotowanie zaawansowanej (czyli czasochłonnej i kosztownej) kreacji graficznej będzie nieopłacalne. Jej ROI, czyli zwrot z inwestycji, zależeć b...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!