Analiza lejka sprzedażowego w kampaniach Facebook Ads - krok po kroku

Firma w social mediach

Swego czasu często stawianym pytaniem było: „czy Facebook sprzedaje?”. Dyskutowaliśmy o wpływie lajków na decyzje zakupowe klientów, wyciągając wnioski na podstawie case’ów, znajomości ludzkiej psychologii i subiektywnych obserwacji. Te czasy minęły. Dziś możemy nie tylko wyliczyć dość precyzyjnie zwrot z reklam, ale też zdiagnozować, gdzie znajdują się najpoważniejsze luki na drodze użytkownika do zakupu. I tego wszystkiego Was dzisiaj nauczę! A nawet jeśli nie posiadacie sklepu internetowego, znajdziecie tutaj wiele cennych wskazówek dla siebie.

Krok 1. Poprawna instalacja pixela

Pixel, czyli kod śledzący Facebooka, który instalujemy w pięć minut na naszej stronie internetowej, umożliwia nam dwie najważniejsze rzeczy:
– Analitykę skuteczności kampanii – wiemy m.in., które kampanie przełożyły się na sprzedaż.
– Działania remarketingowe – dotrzemy z reklamą do osób, które oglądały konkretne produkt albo np. porzuciły koszyk.
Zbliża się wielkimi krokami 2019 rok, pixel Facebooka ma już bodajże dekadę, a wciąż co drugi e-commerce, który przejmujemy w Social Tigers, często po obsłudze przez kilka agencji, nie ma go nawet poprawnie zainstalowanego.
Jeśli z kolei nie jesteś sklepem internetowym, możesz wgrać kod „contact” pod formularzem kontaktowym na stronie albo „lead” po wypełnieniu formularza leadowego. Później na liście swoich reklam zobaczysz, jak Twoje działania przekładają się na pożądane efekty.

POLECAMY

Krok 2. Opanowanie funkcji „kolumny”

Rys. 1. ,,Dostosuj kolumny’’ pozwala wskazać posty generujące najtańsze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy