Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firma w social mediach

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

Analiza lejka sprzedażowego w kampaniach Facebook Ads - krok po kroku

0 75

Swego czasu często stawianym pytaniem było: „czy Facebook sprzedaje?”. Dyskutowaliśmy o wpływie lajków na decyzje zakupowe klientów, wyciągając wnioski na podstawie case’ów, znajomości ludzkiej psychologii i subiektywnych obserwacji. Te czasy minęły. Dziś możemy nie tylko wyliczyć dość precyzyjnie zwrot z reklam, ale też zdiagnozować, gdzie znajdują się najpoważniejsze luki na drodze użytkownika do zakupu. I tego wszystkiego Was dzisiaj nauczę! A nawet jeśli nie posiadacie sklepu internetowego, znajdziecie tutaj wiele cennych wskazówek dla siebie.

Krok 1. Poprawna instalacja pixela

Pixel, czyli kod śledzący Facebooka, który instalujemy w pięć minut na naszej stronie internetowej, umożliwia nam dwie najważniejsze rzeczy:
– Analitykę skuteczności kampanii – wiemy m.in., które kampanie przełożyły się na sprzedaż.
– Działania remarketingowe – dotrzemy z reklamą do osób, które oglądały konkretne produkt albo np. porzuciły koszyk.
Zbliża się wielkimi krokami 2019 rok, pixel Facebooka ma już bodajże dekadę, a wciąż co drugi e-commerce, który przejmujemy w Social Tigers, często po obsłudze przez kilka agencji, nie ma go nawet poprawnie zainstalowanego.
Jeśli z kolei nie jesteś sklepem internetowym, możesz wgrać kod „contact” pod formularzem kontaktowym na stronie albo „lead” po wypełnieniu formularza leadowego. Później na liście swoich reklam zobaczysz, jak Twoje działania przekładają się na pożądane efekty.

Krok 2. Opanowanie funkcji „kolumny”

Rys. 1. ,,Dostosuj kolumny’’ pozwala wskazać posty generujące najtańsze zaangażowanie
Rys. 2. Poprawna konfiguracja pixela pozwala monitorować sprzedaż

Każdą reklamę można rozbić na ponad 300 statystyk, wskaźników i mierników sukcesu. Musimy tylko wiedzieć, gdzie to zrobić i jakie dokładnie informacje chcemy uzyskać.
W prawym górnym rogu, nad listą naszych kampanii, znajduje się przycisk „kolumny”. Oferuje nam on kilka domyślnych widoków – jak przedstawiona poniżej „aktywność”, rozbijająca na części składowe aktywność użytkowników w odpowiedzi na nasze posty 
w danej kampanii.

Myślę, że to najwyższy czas, żebyśmy wszyscy, oprócz wklejenia podstawowego kodu między znaczniki a , zaczęli używać kodów trackingowych konkretnych zdarzeń. Jeśli chodzi o absolutne minimum, to:
Wgraj kod  „view content” na wyświetleniach stron produktowych.
Wgraj kod „add to cart” pod przyciskiem dodania do koszyka. 
Wgraj kod „purchase” po finalizacji transakcji.

Zabawa zaczyna się, kiedy zdecydujemy się skorzystać z przycisku „dostosuj kolumny” i ręcznie wybieramy statystyki, które nas interesują. I tutaj dobrze by było nie gdybać, tylko ułożyć sobie lejek sprzedażowy od pierwszego wyświetlenia aż do zakupu. 
W ten sposób będziemy monitorować przepływ ludzi między kolejnymi etapami i znajdować słabe punkty naszej reklamy, sklepu lub jego oferty.

Krok 3. Ułożenie w kolumnach lejka sprzedażowego

Przyjrzyjmy się zatem lejkowi sprzedażowemu już bardziej szczegółowo. Jakie statystyki warto analizować? W pierwszej kolejności musimy ocenić kwestie związane z samą realizacją kampanii – 
zasięg, wyświ...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy