Być na fali, czyli kolor w content marketingu

Content marketing

Od zarania swego istnienia, człowiek używał wizualnych form ekspresji, by podkreślić swą obecność i gatunkową odrębność. Świadczą o tym najstarsze zabytki sztuki prehistorycznej – malarstwo jaskiniowe i petroglify. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym człowieka zmysł wzroku stał się najważniejszy w poznawaniu i doświadczaniu świata. Pojawienie się reklamy i postęp technologiczny sprawiły, że to właśnie obraz (a zatem i kolor) stał się głównym przekaźnikiem treści. Każdego dnia jesteśmy bombardowani informacjami na niespotykaną dotąd skalę. Jak sprawić, by Twój przekaz nie przepadł w informacyjnym chaosie?

Pomyśl o memach i viralach – przede wszystkim materiał wizualny staje się wirusowy za sprawą skondensowanej warstwy narracyjnej. Dzięki technologii możesz (i chcesz) dzielić się informacją natychmiast, a nie ma lepszej drogi niż wizuale – ludzki mózg przetwarza je o wiele skuteczniej niż tekst. Obecnie każdy ma możliwość tworzenia profesjonalnego materiału stosunkowo niskim nakładem pracy, ale właściwie użyty kolor pomoże Ci się wyróżnić w zalewie marketingowego contentu. Pomyśl o kolorze jak o drogowskazie, dzięki któremu skierujesz uwagę swoich odbiorców na właściwe elementy kreacji. Zobaczą oni to, co chcesz, by zobaczyli. Właściwie zastosowany kolor pozwala na porcjowanie i interpretowanie złożonego materiału informacyjnego, by w konsekwencji zmusić odbiorcę do pożądanego przez nas działania.

POLECAMY

Wszystkie odcienie światła

Czym zatem jest kolor i z jakich elementów się składa? Być może pamiętasz eksperyment z lekcji fizyki, polegający na przepuszczeniu wiązki światła białego przez pryzmat. Otrzymane spektrum kolorów to promienie o różnej długości fali elektromagnetycznej. Możemy zatem powiedzieć, że kolor to fala. Fala, na której chcesz długo i z powodzeniem surfować.
Barwy podstawowe, ogólnie przyjęte i uwarunkowane historycznie w sztuce, to trzy kolory – czerwony, niebieski i żółty – za pomocą których możesz stworzyć każdy inny kolor. Barwy dodatkowe to wynik mieszania dwóch barw podstawowych. Otrzymasz w ten sposób kolejną triadę barw – pomarańcz, fiolet i zieleń.
...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy