Pomyśl o memach i viralach – przede wszystkim materiał wizualny staje się wirusowy za sprawą skondensowanej warstwy narracyjnej. Dzięki technologii możesz (i chcesz) dzielić się informacją natychmiast, a nie ma lepszej drogi niż wizuale – ludzki mózg przetwarza je o wiele skuteczniej niż tekst. Obecnie każdy ma możliwość tworzenia profesjonalnego materiału stosunkowo niskim nakładem pracy, ale właściwie użyty kolor pomoże Ci się wyróżnić w zalewie marketingowego contentu. Pomyśl o kolorze jak o drogowskazie, dzięki któremu skierujesz uwagę swoich odbiorców na właściwe elementy kreacji. Zobaczą oni to, co chcesz, by zobaczyli. Właściwie zastosowany kolor pozwala na porcjowanie i interpretowanie złożonego materiału informacyjnego, by w konsekwencji zmusić odbiorcę do pożądanego przez nas działania.
Wszystkie odcienie światła
Czym zatem jest kolor i z jakich elementów się składa? Być może pamiętasz eksperyment z lekcji fizyki, polegający na przepuszczeniu wiązki światła białego przez pryzmat. Otrzymane spektrum kolorów to promienie o różnej długości fali elektromagnetycznej. Możemy zatem powiedzieć, że kolor to fala. Fala, na której chcesz długo i z powodzeniem surfować.
Barwy podstawowe, ogólnie przyjęte i uwarunkowane historycznie w sztuce, to trzy kolory – czerwony, niebieski i żółty – za pomocą których możesz stworzyć każdy inny kolor. Barwy dodatkowe to wynik mieszania dwóch barw podstawowych. Otrzymasz w ten sposób kolejną triadę barw – pomarańcz, fiolet i zieleń.
Zjawisko...