Zanim przystąpisz do tworzenia jakiejkolwiek kampanii na Facebooku, zastanów się nad celami biznesowymi, jakie chcesz osiągnąć. Zwiększenie rozpoznawalności marki, sprzedaż produktów w sklepie internetowym czy zachęcenie do odwiedzenia fizycznej placówki organizacji będą wymagały wybrania odmiennych celów reklamowych. Jeśli chcesz sprawdzić, jak realizować różne założenia biznesowe i kierować reklamy do odmiennych odbiorców w ramach jednej strony na Facebooku, zapraszam do lektury.
Wyobraź sobie sytuację, w której firma z branży budowlanej chce poszerzać rozpoznawalność marki wśród osób zainteresowanych budownictwem lub remontami. Zależy jej jednak na jednoczesnym pozyskiwaniu kontaktów od potencjalnych partnerów biznesowych, np. właścicieli firm budowlanych lub deweloperów. Czy w takim przypadku konieczne będzie utworzenie kilku profili na Facebooku? Nie. Pamiętaj jednak o kluczowej zasadzie – skupienie się na jednej akcji, której oczekujesz od użytkownika, zwiększy skuteczność twoich działań. Dlatego tak ważna jest znajomość celów reklamowych i umiejętnego ich wybierania.
POLECAMY
Cele klasycznego marketingu a Facebook
Philip Kotler wyróżnia cztery główne cele kampanii marketingowych. Po pierwsze pisze on o reklamach informacyjnych, czyli takich, które budują świadomość marki. Na Facebooku odpowiadają im cele związane z zasięgiem i rozpoznawalnością marki. Drugi z wyróżnionych przez niego typów to reklamy nakłaniające, czyli takie, które budują preferencje zakupowe lub bezpośrednio zachęcają do wykonania transakcji. Dzięki Facebookowi jesteś w stanie zaprowadzić odbiorcę do sklepu poprzez zaledwie jedno kliknięcie w przycisk z CTA, link w tekście lub grafikę. Cele związane z ruchem na stronę, konwersją czy sprzedażą z katalogu mogą realizować założenia reklam nakłaniających.
Trzeci t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!