CO WARTO WIEDZIEĆ, ZANIM WYBIERZESZ CEL REKLAMOWY NA FACEBOOKU?

Facebook marketing

Zanim przystąpisz do tworzenia jakiejkolwiek kampanii na Facebooku, zastanów się nad celami biznesowymi, jakie chcesz osiągnąć. Zwiększenie rozpoznawalności marki, sprzedaż produktów w sklepie internetowym czy zachęcenie do odwiedzenia fizycznej placówki organizacji będą wymagały wybrania odmiennych celów reklamowych. Jeśli chcesz sprawdzić, jak realizować różne założenia biznesowe i kierować reklamy do odmiennych odbiorców w ramach jednej strony na Facebooku, zapraszam do lektury.

Wyobraź sobie sytuację, w której firma z branży budowlanej chce poszerzać rozpoznawalność marki wśród osób zainteresowanych budownictwem lub remontami. Zależy jej jednak na jednoczesnym pozyskiwaniu kontaktów od potencjalnych partnerów biznesowych, np. właścicieli firm budowlanych lub deweloperów. Czy w takim przypadku konieczne będzie utworzenie kilku profili na Facebooku? Nie. Pamiętaj jednak o kluczowej zasadzie – skupienie się na jednej akcji, której oczekujesz od użytkownika, zwiększy skuteczność twoich działań. Dlatego tak ważna jest znajomość celów reklamowych i umiejętnego ich wybierania.

POLECAMY

Cele klasycznego marketingu a Facebook 

Philip Kotler wyróżnia cztery główne cele kampanii marketingowych. Po pierwsze pisze on o reklamach informacyjnych, czyli takich, które budują świadomość marki. Na Facebooku odpowiadają im cele związane z zasięgiem i rozpoznawalnością marki. Drugi z wyróżnionych przez niego typów to reklamy nakłaniające, czyli takie, które budują preferencje zakupowe lub bezpośrednio zachęcają do wykonania transakcji. Dzięki Facebookowi jesteś w stanie zaprowadzić odbiorcę do sklepu poprzez zaledwie jedno kliknięcie w przycisk z CTA, link w tekście lub grafikę. Cele związane z ruchem na stronę, konwersją czy sprzedażą z katalogu mogą realizować założenia reklam nakłaniających.
Trzeci t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy