Na podstawie własnych doświadczeń, popełnionych błędów, dokonanych obserwacji i analizy działań reklamowych innych osób, przygotowałem listę dziewięciu takich typowych błędów. Ich kolejność jest zupełnie przypadkowa.
Nieskonfigurowany piksel Facebooka
Rzadko się zdarza, by klient podejmował decyzję o zakupie produktu/usługi od razu po zobaczeniu reklamy. Aby konwersja doszła do skutku, trzeba się temu klientowi przypomnieć. Nieoceniony w tym względzie jest piksel Facebooka, czyli specjalny kod umieszczony w witrynie, umożliwiający sprawdzenie działań użytkownika (potencjalnego klienta), jakie zostały podjęte na Twojej stronie internetowej. Mimo że coraz więcej reklamodawców posiada zaimplementowany ów kod, to wciąż wiele podmiotów nie posiada piksela Facebooka. Jeśli korzystasz z przeglądarki Google Chrome, to możesz sprawdzić, czy na danej stronie internetowej piksel Facebooka został zainstalowany. Zrobisz to poprzez wtyczkę Facebook Pixel Helper (rys. 1).
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!