Optymalizacja budżetu kampanii (CBO)
We wrześniu 2019 roku optymalizacja budżetu reklamowego na poziomie kampanii (Campaign Based Optimisation) stała się domyślnym sposobem promowania się poprzez Facebooka, Instagrama czy Messengera.
Wielu specjalistów mogło się obawiać się tej zmiany. Implikuje ona bowiem spore roszady w strukturze budowania kampanii. Od teraz zamiast ustawiać budżet dzienny lub całkowity osobno w każdej grupie reklam, marketerzy musieli zacząć przyzwyczajać się do tego, że Facebook sam będzie decydować, która grupa reklam jest najbardziej efektywna i to na nią przeznaczy większą część budżetu.
Po kilku miesiącach okazało się, że automat w wielu przypadkach działa całkiem nieźle. Owszem, zdarzają się wyjątki. Musimy więc stale monitorować, czy algorytm nie faworyzuje grup reklam, które zawierają duże grupy odbiorców (kilkaset tysięcy i więcej).
Aby temu zapobiec, możemy ustawić limit wydatków na grupach reklam (rys. 1). Facebook będzie respektować maksymalną kwotę, którą ustawiłeś, ale tą minimalną może zignorować, jeśli uzna to za stosowne.
W dalszym ciągu możesz korzystać z poprzedniego typu ustawienia budżetu, ale dostępny będzie on tylko do marca 2020 roku.
POLECAMY
Kampania z celem Sprzedaż z katalogu
Sprzedaż z katalogu to najbardziej zautomatyzowany rodzaj celu w reklamie na Facebooku. Zdejmuje z ciebie obowiązek ustalania grupy odbiorców. Wystarczy, że wybierzesz opcję remarketingu i doprecyzujesz, jaki typ preferujesz (np. osoby, które dodały produkt do koszyka, ale go nie kupiły) lub zlecisz Fa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!