Brak remarketingu
W żołnierskich słowach – jeśli robimy reklamy sprzedażowe, musimy również przygotować wersję remarketingową – wyświetlaną osobom, które np. były na stronie naszego produktu. Generalnie, rzadko się zdarza, żeby ktoś dokonywał zakupów od razu, po jednej wizycie. Zwracam również uwagę, że remarketing możemy robić z celem na ruch/konwersję, ale jeśli wybierzemy kampanię zasięgową, to mamy możliwość wyświetlania reklam taniej, całej grupie docelowej i (na Facebooku) decydujemy o tym, jak często powinna się ona wyświetlać. To, jak zaawansowany remarketing możemy robić, zależy od portalu – LinkedIn ma po prostu odwiedzenia podstron, ale Facebook uwzględnia również częstotliwość, czas spędzony na stronie czy urządzenia.
Brak UTM
Systemy reklamowe mają swoje informacje, ile osób kliknęło w reklamę, ale analizując ruch w Google Analytics, widzimy tylko dane np. z Facebooka – bez rozróżnienia, czy to reklamy, post z fanpage’a czy np. grup. Dlatego warto korzystać z UTM – dodatku do linku, który pozwoli nam rozróżnić kanały, kampanie, a nawet poszczególne źródła (np. posty czy karty w karuzeli).
Brak wykluczeń
Wykluczenia są jedną z podstawowych kwestii. Jeśli robisz kampanię sprzedażową – wykluczaj osoby, które zakupu dokonały. Jeśli robisz promocję na...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!