Dziesięć błędów w Twojej kampanii reklamowej online

Reklama w social mediach

Wszyscy wiemy, że atrakcyjna wizualnie reklama z chwytliwym i wpadającym w ucho tekstem oraz odpowiednio dobraną grupą docelową zapewni nam sukces, prawda? Warto jednak zwrócić uwagę na kilka oczywistych błędów, które często popełniamy w płatnych działaniach reklamowych.

Brak remarketingu

W żołnierskich słowach – jeśli robimy reklamy sprzedażowe, musimy również przygotować wersję remarketingową – wyświetlaną osobom, które np. były na stronie naszego produktu. Generalnie, rzadko się zdarza, żeby ktoś dokonywał zakupów od razu, po jednej wizycie. Zwracam również uwagę, że remarketing możemy robić z celem na ruch/konwersję, ale jeśli wybierzemy kampanię zasięgową, to mamy możliwość wyświetlania reklam taniej, całej grupie docelowej i (na Facebooku) decydujemy o tym, jak często powinna się ona wyświetlać. To, jak zaawansowany remarketing możemy robić, zależy od portalu – LinkedIn ma po prostu odwiedzenia podstron, ale Facebook uwzględnia również częstotliwość, czas spędzony na stronie czy urządzenia.

Brak UTM

Systemy reklamowe mają swoje informacje, ile osób kliknęło w reklamę, ale analizując ruch w Google Analytics, widzimy tylko dane np. z Facebooka – bez rozróżnienia, czy to reklamy, post z fanpage’a czy np. grup. Dlatego warto korzystać z UTM – dodatku do linku, który pozwoli nam rozróżnić kanały, kampanie, a nawet poszczególne źródła (np. posty czy karty w karuzeli).

Brak wykluczeń

Wykluczenia są jedną z podstawowych kwestii. Jeśli robisz kampanię sprzedażową – wykluczaj osoby, które zakupu dokonały. Jeśli robisz promocję na...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy