Emocje sprzedają. Jak mówić, by klient poczuł, że to o nim mowa – i kupił

Strategie sprzedaży

Zawsze, gdy rozmawiam z moimi kursantkami o sprzedaży, mówię jedno: „Klienci kupują emocjami, a dopiero potem racjonalizują swój wybór”. Nawet jeśli komuś się wydaje, że podejmuje logiczne decyzje, badania i praktyka pokazują co innego. Emocje to najpotężniejsze narzędzie w procesie sprzedaży.

Dlaczego? Ponieważ to emocje sprawiają, że czujemy, że ktoś do nas przemawia. Że jesteśmy zrozumiani. Że wreszcie ktoś nazwał to, co czujemy.
I tu zaczyna się magia. Bo jeśli klient czuje, że mówisz do niego – kupi. I nie dlatego, że masz najlepszy produkt na rynku, ale dlatego, że poczuł się ważny. Zobaczony. Nazwany.
Emocje a decyzje zakupowe: co mówi nauka? Badania z zakresu neuromarketingu pokazują, że emocje mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe. Antonio Damasio, neurobiolog, udowodnił, że osoby, które w wyniku uszkodzeń mózgu nie odczuwały emocji, miały poważne problemy z podejmowaniem decyzji – nawet najbardziej logicznych. To dlatego, że emocje są...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy