Gdzie promować content? Nietypowe kanały dystrybucji treści

Content marketing

Promocja jest istotnym elementem strategii treści, który należy uwzględnić podczas jej planowania. Badania pokazują, że ponad 90% marketerów korzysta z mediów społecznościowych do promowania swojego contentu. Zapewne zdanie „content is king” słyszałeś już kilka razy w tym tygodniu, ale czy dobry content obroni się sam? Niekoniecznie, dlatego strategia treści powinna definiować to, w jaki sposób będzie odbywać się promocja.

Prawdopodobnie znasz następujący scenariusz: spędzasz masę godzin i dni na pisaniu świetnego wpisu blogowego. Czujesz, że wkładasz w tę treść duży kawałek siebie i dajesz potencjalnemu czytelnikowi wartość. Podekscytowany podrzucasz wstępne efekty swojej pracy do sprawdzenia znajomym lub współpracownikom, poprawiasz literówki, wdrażasz poprawki na podstawie feedbacku, który otrzymałeś, optymalizujesz tekst pod względem słów kluczowych i SEO, wreszcie rzucasz go na WordPressa i… Twój wpis zdobywa 20 wyświetleń w ciągu tygodnia. Dlaczego? Dzieje się tak, ponieważ zapominasz, że wykonałeś dopiero 30% pracy. A jeżeli nie masz bardzo długiej listy mailingowej lub pokaźnej liczby obserwujących w mediach społecznościowych, powinieneś dużą wagę przywiązać do kwestii dystrybucji contentu. Często oznacza to tyle, że więcej czasu powinna zajmować Ci promocja treści niż jej tworzenie.
Jak zatem promować content, aby osiągnąć cele? Przede wszystkim pomyśl o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy