Jak dopasować content do grupy docelowej? Webinar, infografika, poradnik, wideo – zalety oraz wady

Content marketing

Content marketing stanowi ważny obszar działań promocyjnych firmy. Marki wzrastają dzięki wykorzystaniu przekazów, które nie tylko reklamują jej ofertę, ale także niosą za sobą realną wartość dla odbiorcy. Obecnie można zauważyć bardzo szybki rozwój tej strategii marketingowej. Firmy dbają o to, aby tworzyć treści nie tylko unikalne i zoptymalizowane pod kątem SEO, ale także wartościowe dla odbiorców oraz zwiększające ich zaufanie do marki. Jakie są jednak najpopularniejsze rodzaje contentu i jak dopasować je do swojej branży oraz potrzeb klientów?

Do obszaru content marketingu zalicza się zarówno materiały w formie pisanej, jak i audiowizualnej czy graficznej. Każdy z tych typów przekazów ma swoje zalety oraz wady, z którymi warto zapoznać się przed rozpoczęciem działań marketingowych, żeby odpowiednio dobrać je do grupy odbiorców czy też możliwości marki.

POLECAMY

Infografika

Zalety:

  • przyciąga odbiorcę – kolorem, grafiką lub treścią,
  • jest łatwa w odbiorze i zapamiętaniu, ponieważ najczęściej nie znajduje się na niej wiele treści,
  • pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki poprzez dostarczenie potencjalnym klientom wiedzy oraz ciekawostek,
  • zainteresuje amatora – przyciąga do marki nowe osoby,
  • świetnie sprawdza się udostępniana w mediach społecznościowych – zwiększa ruch,
  • jest łatwa do stworzenia – wystarczy nawet najprostszy program graficzny, np. Canva, w którym użytkownik może wykorzystać gotowy szablon lub stworzyć grafikę od podstaw.

Wady:

  • nie wyczerpuje tematu ze względu na swoją ograniczoną formę przekazu,
  • jeżeli przekazywane są na niej informacje oczywiste dla specjalisty, to nie zainteresują takiego odbiorcy.

Rozwiązanie:

  • wykorzystanie infografiki jako uzupełnienia obszerniejszej formy contentu, np. e-booka,
  • przedstawienie na grafice wykresów lub szczegółowych danych, które zainteresują specjalistę.

Artykuł poradnikowy

Zalety:

  • stosunkowo prosty w realizacji – zadanie może wykonać zarówno doświadczony copywriter, jak i specjalista w danej branży,
  • dobrze przedstawia temat, zachęca do zapoznania się z nim i poszerzenia wiedzy,
  • może przekazywać informacje branżowe, a dzięki temu zainteresuje specjalistów,
  • ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy