Do obszaru content marketingu zalicza się zarówno materiały w formie pisanej, jak i audiowizualnej czy graficznej. Każdy z tych typów przekazów ma swoje zalety oraz wady, z którymi warto zapoznać się przed rozpoczęciem działań marketingowych, żeby odpowiednio dobrać je do grupy odbiorców czy też możliwości marki.
POLECAMY
Infografika
Zalety:
- przyciąga odbiorcę – kolorem, grafiką lub treścią,
- jest łatwa w odbiorze i zapamiętaniu, ponieważ najczęściej nie znajduje się na niej wiele treści,
- pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki poprzez dostarczenie potencjalnym klientom wiedzy oraz ciekawostek,
- zainteresuje amatora – przyciąga do marki nowe osoby,
- świetnie sprawdza się udostępniana w mediach społecznościowych – zwiększa ruch,
- jest łatwa do stworzenia – wystarczy nawet najprostszy program graficzny, np. Canva, w którym użytkownik może wykorzystać gotowy szablon lub stworzyć grafikę od podstaw.
Wady:
- nie wyczerpuje tematu ze względu na swoją ograniczoną formę przekazu,
- jeżeli przekazywane są na niej informacje oczywiste dla specjalisty, to nie zainteresują takiego odbiorcy.
Rozwiązanie:
- wykorzystanie infografiki jako uzupełnienia obszerniejszej formy contentu, np. e-booka,
- przedstawienie na grafice wykresów lub szczegółowych danych, które zainteresują specjalistę.
Artykuł poradnikowy
Zalety:
- stosunkowo prosty w realizacji – zadanie może wykonać zarówno doświadczony copywriter, jak i specjalista w danej branży,
- dobrze przedstawia temat, zachęca do zapoznania się z nim i poszerzenia wiedzy,
- może przekazywać informacje branżowe, a dzięki temu zainteresuje specjalistów, ...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!