Czy słowo „influencer” ma dla Ciebie pejoratywne znaczenie? Jeśli tak, być może to przez „aferę metkową” wokół Jessiki Mercedes oraz T-shirtów popularnej chińskiej marki, które sprzedawane były za bajońskie kwoty i promowane jako wyprodukowane w Polsce. A może przez jeden z sarkastycznych filmów Dzikiego Trenera na YouTubie z „influencerkami” w roli głównej?
Twoja wiara w influencer marketing skończyła się, gdy topowi twórcy radzili, by pić ciepłą wodę, bo „wirus umiera w temperaturze powyżej 27°C” albo kiedy jedna z zasięgowych instagramerek nagrała relację z wypadu do koleżanki niedługo po propagowaniu #zostańwdomu? Jeśli tak, to znak, że jest Ci potrzebna solidna analiza oraz statystyki, które przywrócą Twój zapał do kampanii z twórcami i pokażą, że influencer marketing naprawdę sprzedaje.
POLECAMY
Przeprowadziłam dziesiątki kampanii z influencerami i wiem, że estymacja ROI (zwrotu z inwestycji) to twardy orzech do zgryzienia. Firmy, które nie dysponują dużym budżetem na kampanię, zazwyczaj chcą rozliczać się z twórcami za efekty sprzedażowe, z kolei influencerzy z realnym potencjałem sprzedażowym i grupą zaangażowanych odbiorców wyceniają swoje działania na kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych – niezależnie od wyniku. Instagramerzy oferujący barter lub niższe stawki często kuszą ceną, ale w efekcie dostarczają kiepskie lokowanie obok środka na wszy czy innych produktów niedopasowanych do kanału. Co możesz zrobić, aby nie przepalić budżetu, znaleźć odpowiednich twórców do promocji i przeprowadzić skuteczną
kampanię?

od A do Z
Zabaw się w detektywa
Zanim podpiszesz umowę i rozpoczniesz kampanię, powinieneś dokładnie prześwietlić influencerów, których planujesz zaangażować, a także zweryfikować jakość ich społeczności. Jak pokazują wyniki badania „Influencer marketing – efektywność i trendy 201...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!