Dołącz do czytelników
Brak wyników

Influencer marketing

3 listopada 2020

NR 17 (Październik 2020)

Jak prześwietlić influencera? przegląd przydatnych narzędzi, statystyk oraz mierników

0 840

Czy słowo „influencer” ma dla Ciebie pejoratywne znaczenie? Jeśli tak, być może to przez „aferę metkową” wokół Jessiki Mercedes oraz T-shirtów popularnej chińskiej marki, które sprzedawane były za bajońskie kwoty i promowane jako wyprodukowane w Polsce. A może przez jeden z sarkastycznych filmów Dzikiego Trenera na YouTubie z „influencerkami” w roli głównej? 

Twoja wiara w influencer marketing skończyła się, gdy topowi twórcy radzili, by pić ciepłą wodę, bo „wirus umiera w temperaturze powyżej 27°C” albo kiedy jedna z zasięgowych instagramerek nagrała relację z wypadu do koleżanki niedługo po propagowaniu #zostańwdomu? Jeśli tak, to znak, że jest Ci potrzebna solidna analiza oraz statystyki, które przywrócą Twój zapał do kampanii z twórcami i pokażą, że influencer marketing naprawdę sprzedaje. 

POLECAMY

Przeprowadziłam dziesiątki kampanii z influencerami i wiem, że estymacja ROI (zwrotu z inwestycji) to twardy orzech do zgryzienia. Firmy, które nie dysponują dużym budżetem na kampanię, zazwyczaj chcą rozliczać się z twórcami za efekty sprzedażowe, z kolei influencerzy z realnym potencjałem sprzedażowym i grupą zaangażowanych odbiorców wyceniają swoje działania na kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych – niezależnie od wyniku. Instagramerzy oferujący barter lub niższe stawki często kuszą ceną, ale w efekcie dostarczają kiepskie lokowanie obok środka na wszy czy innych produktów niedopasowanych do kanału. Co możesz zrobić, aby nie przepalić budżetu, znaleźć odpowiednich twórców do promocji i przeprowadzić skuteczną 
kampanię? 

 Rys. 1. Największe wyzwania w prowadzeniu kampanii z influencerami. Źródło: Influencer Marketing 
od A do Z

Zabaw się w detektywa

Zanim podpiszesz umowę i rozpoczniesz kampanię, powinieneś dokładnie prześwietlić influencerów, których planujesz zaangażować, a także zweryfikować jakość ich społeczności. Jak pokazują wyniki badania „Influencer marketing – efektywność i trendy 201...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy