Jak rozplanować budżet na działania w social mediach, aby zrealizować cele wizerunkowe i sprzedażowe?

Reklama w social mediach

Internet zmienił podejście do planowania budżetów marketingowych i nie zawsze jest łatwo zdecydować, jaką kwotę przeznaczyć na dany kanał. Zwłaszcza jeśli mówimy o kampaniach w social mediach. Według jakich kryteriów należy określać budżet firmowej strategii w social mediach?

Według złotych zasad w firmach na promocję produktów i usług należy przeznaczyć ok. 10% rocznego przychodu (a mówiąc precyzyjnie: między 5 a 15%). Płatne kampanie w social mediach to jedno z podstawowych narzędzi stosowanych przez firmy do osiągnięcia celu i zwiększenia sprzedaży. Z danych za 2018 rok wynika bowiem, że portale społecznościowe skupiają 3 mld użytkowników na całym świecie. W social mediach spędzamy też średnio 1 godz. i 22 min dziennie. Portale społecznościowe to dla firm każdej wielkości platformy z wielkim potencjałem wizerunkowym i sprzedażowym. Reklama cyfrowa, zwłaszcza w social mediach, nabiera ciągle na znaczeniu i ma to odzwierciedlenie w budżetach firm. Wydatki na reklamę online do końca 2020 r.
mają wzrosnąć o 54%. Na reklamę tradycyjną marketerzy będą wydawać jedynie o 4% więcej swoich budżetów. Dobrze przemyślana kampania na Facebooku może być doskonałym kanałem przynoszącym sprzedażowe korzyści naszemu biznesowi.

POLECAMY

Niestety, nie ma jednego uniwersalnego sposobu na social mediowy budżet, który da się zastosować w każdej firmie. Wyobraźmy sobie zatem, że posiadamy jedynie 1000 zł. Jak najlepiej je spożytkować w ciągu miesiąca, aby osiągnąć zwrot z naszej inwestycji? 

Plan A: Treści
Plan B: Reklama
Plan C: Edukacja

Opcja A: Treści

J...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy