Jak wykorzystać media społecznościowe, aby edukować klienta w niszowej branży?

Otwarty dostęp Komunikacja w social mediach

Nie ma co ukrywać – edukowanie klientów nie jest jeszcze popularną strategią komunikacji wśród polskich marek. Tym bardziej tych z niszowych branż, które często nie posiadają nawet kanałów społecznościowych. A co, jeśli dzielenie się wiedzą na Facebooku czy LinkedInie okaże się zdecydowanie bardziej skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży niż nachalne prezentowanie oferty? Poznaj firmy, które robią to w sposób oryginalny i niewymuszony.

Niszowe branże i social media – nonsens? 

W ostatnich latach możemy dostrzec, że firmy z branż niszowych coraz chętniej zakładają swoje fanpage’e w social mediach. Jednak różnica między założeniem profilu firmowego, a jego aktywnym i pomysłowym prowadzeniem jest ogromna. Mając do czynienia z „trudną” i mało popularną branżą, ważne jest obranie odpowiedniej strategii, która pozwoli użytkownikom wstępie wdrożyć się w tematykę fanpage’a i obszar, w jakim działa firma.
Social media mogą być najlepszym miejscem do przedstawienia marki w sposób przystępny, a także podzielenia się ciekawostkami i informacjami, które odnoszą się do produktu lub usługi. I wcale nie musi być to nawiązanie bezpośrednie. Załóżmy, że Twoja firma zajmuje się produkcją oraz montażem paneli fotowoltaicznych. Twoje posty edukacyjne mogą dotykać szeroko rozumianej tematyki ekologii i bioenergetyki. Możesz dzielić się najnowszymi statystykami czy raportami związanymi z problemami zanieczyszczeń powietrza. Musisz jednak wyjść poza schemat widzenia jedynie własnego produktu i chęci zaprezentowania go w samych superlatywach.

Na co reagują obserwujący? 

Content edukacyjny często powoduje, że obserwatorami fanpage’a stają się osoby głodne wiedzy, lecz niekoniecznie produktu. Jednak nie ma w tym żadnego ryzyka. Każdy Twój followers staje się potencjalnym klientem. Być może większość z nich śledzi także Twoją konkurencję....

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy