Niszowe branże i social media – nonsens?
W ostatnich latach możemy dostrzec, że firmy z branż niszowych coraz chętniej zakładają swoje fanpage’e w social mediach. Jednak różnica między założeniem profilu firmowego, a jego aktywnym i pomysłowym prowadzeniem jest ogromna. Mając do czynienia z „trudną” i mało popularną branżą, ważne jest obranie odpowiedniej strategii, która pozwoli użytkownikom wstępie wdrożyć się w tematykę fanpage’a i obszar, w jakim działa firma.
Social media mogą być najlepszym miejscem do przedstawienia marki w sposób przystępny, a także podzielenia się ciekawostkami i informacjami, które odnoszą się do produktu lub usługi. I wcale nie musi być to nawiązanie bezpośrednie. Załóżmy, że Twoja firma zajmuje się produkcją oraz montażem paneli fotowoltaicznych. Twoje posty edukacyjne mogą dotykać szeroko rozumianej tematyki ekologii i bioenergetyki. Możesz dzielić się najnowszymi statystykami czy raportami związanymi z problemami zanieczyszczeń powietrza. Musisz jednak wyjść poza schemat widzenia jedynie własnego produktu i chęci zaprezentowania go w samych superlatywach.
Na co reagują obserwujący?
Content edukacyjny często powoduje, że obserwatorami fanpage’a stają się osoby głodne wiedzy, lecz niekoniecznie produktu. Jednak nie ma w tym żadnego ryzyka. Każdy Twój followers staje się potencjalnym klientem. Być może większość z nich śledzi także Twoją konkurencję....