Jak wykorzystać Youtube w influencer marketingu

Influencer marketing

Znużyły cię już marketingowe podsumowania 2019 roku? Nic nie szkodzi. Mam dla ciebie coś zupełnie nowego. Poprzedni rok upłynął pod znakiem YouTube’a i wciąż rozwijającego się na nim influencer marketingu. Sprawdź, jakie trendy zdominowały tę platformę i przygotuj się na te, które nadchodzą.

Jest to trzecia na świecie domena, z której korzysta najwięcej internautów, a średni czas przypadający na użytkownika dziennie to 17 minut i 53 sekundy (Gemius PBI). Na całym świecie wideo odpowiada już za 57,7% ruchu w internecie (raport Global Internet Phenomena). To ważny sygnał dla marketerów, którzy nie tylko chętniej inwestują w influencer marketing na YouTube, ale również zmierzają ku większej profesjonalizacji systemu rozliczeń kampanii. 
YouTube, podobnie jak w ubiegłych latach, stawia na przejrzystość, dostępność i rozwija się jako medium społecznościowe. Zmiany zaszły nie tylko na poziomie edytorskim samego regulaminu platformy, ale również na płaszczyźnie komunikacyjnej z użytkownikami (każda zmiana na platformie ma być w przejrzysty sposób komunikowana). 
Zauważalny jest również wyraźny rozrost społeczności budowanych wokół kanałów. Obecnie na polskim rynku liczymy blisko 100 kanałów, które osiągnęły ponad milion subskrypcji.  Wart uwagi jest również zauważalny z każdym rokiem wzrost wskaźnika engagement rate na YouTube, który przewyższa zaangażowanie na kró...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy