Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Strategie w social mediach

3 listopada 2020

NR 17 (Październik 2020)

Jakie działania digitalowe wspierają marketing B2B?

0 320

Nowoczesne firmy stawiają coraz częściej na marketing, którego nie da się utożsamiać jedynie z broszurami, imprezami i wydawaniem budżetu bez przynoszenia zwrotu. Współczesny marketing to zdecydowanie więcej. To nieocenione wsparcie w prowadzeniu biznesu, planowaniu strategicznym, pozyskiwaniu klientów czy budowaniu wizerunku. Marketing B2B jest coraz częściej doceniany, a osoby zajmujące się tą tematyką, inwestują w siebie, swoją wiedzę i rozwój. Niestety widać nadal wyraźną granicę pomiędzy działaniami online i offline, a narzędzia z sukcesem wykorzystywane w marketingu konsumenckim często nie są marketerom B2B dobrze znane. 

Dowiedz się już teraz, jak połączyć to w całość, na co zwrócić uwagę i jak walczyć ze stereotypem, że marketing B2B może robić każdy. 

POLECAMY

Marketing skierowany do sektora B2B różni się nieco od tego zauważalnego na co dzień. Celem działań kierowanych do biznesu jest wsparcie klientów i sprzedaży. Narzędzia, z których korzystają marketerzy B2B, nie zawsze pokrywają się z tymi używanymi w marketingu typowo konsumenckim. Mimo, że popularność digital marketingu w tym sektorze rośnie, social media czy reklama internetowa to nadal kanały wykorzystywane jedynie przez małą część działów B2B, a ich działania głównie kojarzone są z organizacją eventów i drukiem kolorowych broszur.

Aż 67% zakupów na rynku B2B dokonywanych jest pod wpływem technologii cyfrowej (Google, 2019). 

Mimo to znacząca część marketerów B2B dopiero raczkuje w obszarze marketingu online i bardzo powoli wchodzi w obszar działań w mediach społecznościowych. Jeśli jesteś marketem w B2B, chcesz sprawnie działać 
w tym obszarze i wykorzystywać narzędzia digitalowe, już teraz poznaj kilka cennych wskazówek i połącz te działania, aby odnieść sukces. 

Planowanie marketingu B2B w kilku krokach

Standardowe podejście do planowania marketingowego w obszarze B2B nie różni się od tego stosowanego w B2C. Zanim dział marketingu wdroży szereg działań mających na celu pozyskanie nowych klientów i utrzymanie bieżących, podstawą jest analiza i zbudowanie solidnej strategii marketingowej. Na jej bazie powinien zostać opracowany i wdrożony plan marketingowy. Od czego zacząć? 
    
Krok 1. Analiza i badania marketingowe
Startując z działaniami strategicznymi, istotne jest, by się odpowiednio przygotować. Na tym etapie watro wesprzeć się badaniami marketingowymi. Wbrew panującym opiniom badania marketingowe nie muszą być drogie, natomiast warto zlecić je profesjonalistom. Jeśli Twój budżet na to nie pozwala, możesz samodzielnie przygotować się do kolejnych etapów i opracować podstawowe analizy. Dobrą praktyką są też spotkania z klientami i wypytanie ich o wskazówki do dalszego działania...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy