Kampania na YouTubie – czy to właściwy format dla Twojego biznesu?

Temat numeru

Jeszcze kilka lat temu zastanawiałem się, czy YouTube jest w stanie w przyszłości zastąpić telewizję, również pod względem generowania rozpoznawalności marki. Dzisiaj takich wątpliwości już nie mam. Zwiększający się profesjonalizm powstających materiałów, kanały, które w wielu przypadkach przeskoczyły już telewizyjną jakość i przygotowanie, sprawiły, że coraz więcej odbiorców wybiera właśnie YouTube’a zamiast standardowej dotychczas formy spędzania czasu. Sprawiło to jednocześnie, że YouTube stał się pożądaną i coraz efektywniej wykorzystywaną platformą reklamową. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że stworzenie krótkich, merytorycznych, efektownych wizualnie treści wideo w czasach AI nie wymaga już dziesiątek tysięcy złotych, kierunek ten staje się dostępny praktycznie dla każdego reklamodawcy. Jak zatem zacząć swoją przygodę z reklamą na YouTubie?

Format wideo od zawsze przyciągał wzrok i naszą uwagę, a jednocześnie pozwalał na zapamiętanie zarówno większej liczby elementów, jak i całego przekazu, niż tekst czy grafika. Sam również prowadzę własne działania reklamowe w tym ekosystemie i 3/4 nowych klientów, z którymi rozpoczynam współpracę, wspomina, że nie pamiętają dokładnie, gdzie trafili na mnie po raz pierwszy, ale na pewno widzieli spot na YouTubie. Zacznijmy jednak od początku.

Aby zobrazować potencjał YouTube Ads na początek kilka statystyk:

  • Ponad 2,5 mld aktywnych użytkowników miesięcznie: YouTube dociera do ogromnej globalnej publiczności, co czyni go drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie. Oznacza to, że reklamy na YouTubie mają potencjał dotarcia do szerokiego grona odbiorców, niezależnie od branży czy grupy docelowej.
  • Dominacja na rynku wideo: YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą do oglądania filmów online, z udziałem w rynku wynoszącym ok. 75%. To sprawia, że jest to idealne miejsce do prowadzenia kampanii wideomarketingowych.
  • Średnio 40 minut dziennie na oglądanie filmów: Użytkownicy YouTube’a spędzają dużo czasu na platformie, co daje reklamodawcom wiele możliwości dotarcia do nich z przekazem reklamowym.
  • Wysoki wskaźnik uzupełnień: Reklamy na YouTubie osiągają średni wskaźnik uzupełnień na poziomie 95%, co oznacza, że większość widzów ogląda je do końca. To świadczy o wysokim poziomie zaangażowania użytkowników i skuteczności reklam w przekazywaniu przekazu.
  • Wpływ na decyzje zakupowe: 70% widzów kupiło produkt od marki po obejrzeniu go na YouTubie. To pokazuje, że You-Tube Ads może być skutecznym narzędziem w generowaniu sprzedaży i zwiększaniu przychodów.
  • Wsparcie procesu zakupowego: 62% użytkowników You-Tube’a korzysta z platformy do wyszukiwania informacji o produktach przed ich zakupem. YouTube Ads pozwala markom dotrzeć do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy