Social SEO – gdy social media stają się nowym polem bitwy o wyszukiwania

Temat numeru

Jeszcze do niedawna SEO kojarzyło się głównie z Google. Dziś jednak aż 67% młodych użytkowników szuka informacji o markach na Instagramie, TikToku czy YouTubie, często omijając tradycyjną wyszukiwarkę. Social media stają się równoległym światem wyszukiwania – i kto nauczy się w nim działać, ten zyska przewagę. Poniżej przewodnik po świecie social SEO, który może zadecydować o tym, czy Twoja marka zostanie znaleziona – i wybrana.

Social SEO – nowe pole bitwy o uwagę odbiorcy

Jeszcze kilka lat temu marketerzy, myśląc o SEO, mieli w głowie głównie optymalizację stron pod wyszukiwarkę Google. Tymczasem według raportu SOCi1 67% przedstawicieli pokolenia Z (18–24 lata) używa Instagrama, a 62% TikToka do poszukiwania informacji o produkcie czy marce, wyprzedzając Google (61%). 
Warto więc zdać sobie sprawę, że media społecznościowe stały się obecnie równoległym ekosystemem wyszukiwania. Dlatego, jeśli zależy Ci na zwiększeniu widoczności swojej marki, social SEO powinno stać się jednym z kluczowych elementów strategii content marketingowej. Na Twoje szczęście, niewiele marek wprowadza ten aspekt komunikacji do swoich codziennych działań, więc jeśli zaczniesz teraz – zyskasz przewagę. 

Social SEO (Social Search Engine Optimization) to proces optymalizacji treści i profili w mediach społecznościowych pod kątem ich widoczności w wewnętrznych wyszukiwarkach (np. TikTok, Instagram, YouTube, Pinterest), a także w wyszukiwarce Google i innych. 

Cele social SEO to: 

  • zwiększenie organicznego zasięgu publikowanych treści, 
  • budowanie widoczności marki w momentach poszukiwania, 
  • wzmacnianie efektów SEO strony WWW, dzięki synergii z contentem social, 
  • generowanie większego zaangażowania i lojalności użytkowników. 
     

Social SEO obejmuje m.in.: 

  • świadome używanie słów kluczowych w profilach i publikowanych postach,
  • optymalizację opisów, alt-tekstów, tekstów w overlayach wideo i grafikach,
  • wykorzystanie popularnych fraz, wyszukiwanych przez użytkowników,
  • tworzenie treści, które skłaniają odbiorców do aktywnego reagowania,
  • synchronizację strategii co...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy