Social SEO – nowe pole bitwy o uwagę odbiorcy
Jeszcze kilka lat temu marketerzy, myśląc o SEO, mieli w głowie głównie optymalizację stron pod wyszukiwarkę Google. Tymczasem według raportu SOCi1 67% przedstawicieli pokolenia Z (18–24 lata) używa Instagrama, a 62% TikToka do poszukiwania informacji o produkcie czy marce, wyprzedzając Google (61%).
Warto więc zdać sobie sprawę, że media społecznościowe stały się obecnie równoległym ekosystemem wyszukiwania. Dlatego, jeśli zależy Ci na zwiększeniu widoczności swojej marki, social SEO powinno stać się jednym z kluczowych elementów strategii content marketingowej. Na Twoje szczęście, niewiele marek wprowadza ten aspekt komunikacji do swoich codziennych działań, więc jeśli zaczniesz teraz – zyskasz przewagę.
Social SEO (Social Search Engine Optimization) to proces optymalizacji treści i profili w mediach społecznościowych pod kątem ich widoczności w wewnętrznych wyszukiwarkach (np. TikTok, Instagram, YouTube, Pinterest), a także w wyszukiwarce Google i innych.
Cele social SEO to:
- zwiększenie organicznego zasięgu publikowanych treści,
- budowanie widoczności marki w momentach poszukiwania,
- wzmacnianie efektów SEO strony WWW, dzięki synergii z contentem social,
- generowanie większego zaangażowania i lojalności użytkowników.
Social SEO obejmuje m.in.:
- świadome używanie słów kluczowych w profilach i publikowanych postach,
- optymalizację opisów, alt-tekstów, tekstów w overlayach wideo i grafikach,
- wykorzystanie popularnych fraz, wyszukiwanych przez użytkowników,
- tworzenie treści, które skłaniają odbiorców do aktywnego reagowania,
- synchronizację strategii co...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!