Dołącz do czytelników
Brak wyników

Influencer marketing

29 października 2021

NR 22 (Październik 2021)

Kampania z influencerami – o jakie elementy zadbać, by prawidłowo ją przeprowadzić?

0 468

Influencer marketing z roku na rok rośnie w siłę, a marki coraz chętniej przeznaczają na kampanie z influencerami większe budżety. Szacuje się, że w 2021 r.
ich wysokość wzrośnie do 40% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a łączna kwota wyniesie globalnie prawie 14 mld dolarów (według Influencer Marketing Benchmark Report 2021). Z czego wynika ten fenomen? Mówi się, że ta forma promocji to pewnego rodzaju recepta na adblocka. Reklamy otaczają nas zewsząd 
i czasem chcemy je ominąć ze względu na ich nadmierną nachalność. Gdy jednak decydujemy się obserwować danego twórcę internetowego, czy to na Instagramie, czy subskrybując na YouTubie lub czytając jego bloga, robimy to dobrowolnie. Widząc u influencera recenzję, lokowanie, ufamy mu. Często to influencer stanowi pierwszą formę kontaktu z produktem.

Co zrobić, by budżet przeznaczany na kampanie z influencerami był dobrze spożytkowany, a zamierzone cele zrealizowane? Należy ją przeprowadzić bez pominięcia kilku ważnych elementów, o których napiszę w tym artykule.

POLECAMY

Zacznij od strategii

Wokół słyszysz, że bez strategii ani rusz, jeśli chodzi o strategię marki w ogóle, czy jej komunikacji np. w mediach społecznościowych. Nie inaczej jest w przypadku influencer marketingu. Kampania „rozpoczyna się” na długo przed publikacją pierwszego wpisu influencera. Do tego czasu marka powinna mieć rozpisaną strategię. 

Zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć przez współpracę z influencerami. Czy są to cele wizerunkowe czy sprzedażowe? Wypisz nie tylko te ogólne, ale i bardziej szczegółowe, jak: zwiększenie liczby obserwatorów na profilu, użycia danego hashtagu, zwiększenia ruchu na stronie. Ustal KPI – bez obaw, początki mogą być mocno szacunkowe, ale z czasem przybliżysz się do idealnego estymowania!

Według Influencer Marketing Benchmark Report 2021 najczęściej wybierane przez reklamodawców platformy społecznościowe to: Instagram – 70,8%, Facebook – 46,2%, blogi webowe – 33,8%, YouTube – 15,4%, TikTok – 6,2%

Określ grupę docelową, z którą chcesz się komunikować słowami influencera. Kolejno wybierz kanały komunikacji, w których realizowana będzie kampania.

W każdym kanale masz nieco inne unikatowe możliwości. Instagram to skarbnica treści efemerycznych, które wbrew pozorom są niezwykle cenne, mimo że znika...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy