Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
Co zrobić, by budżet przeznaczany na kampanie z influencerami był dobrze spożytkowany, a zamierzone cele zrealizowane? Należy ją przeprowadzić bez pominięcia kilku ważnych elementów, o których napiszę w tym artykule.
Zacznij od strategii
Wokół słyszysz, że bez strategii ani rusz, jeśli chodzi o strategię marki w ogóle, czy jej komunikacji np. w mediach społecznościowych. Nie inaczej jest w przypadku influencer marketingu. Kampania „rozpoczyna się” na długo przed publikacją pierwszego wpisu influencera. Do tego czasu marka powinna mieć rozpisaną strategię.
Zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć przez współpracę z influencerami. Czy są to cele wizerunkowe czy sprzedażowe? Wypisz nie tylko te ogólne, ale i bardziej szczegółowe, jak: zwiększenie liczby obserwatorów na profilu, użycia danego hashtagu, zwiększenia ruchu na stronie. Ustal KPI – bez obaw, początki mogą być mocno szacunkowe, ale z czasem przybliżysz się do idealnego estymowania!
Według Influencer Marketing Benchmark Report 2021 najczęściej wybierane przez reklamodawców platformy społecznościowe to: Instagram – 70,8%, Facebook – 46,2%, blogi webowe – 33,8%, YouTube – 15,4%, TikTok – 6,2%
Określ grupę docelową, z którą chcesz się komunikować słowami influencera. Kolejno wybierz kanały komunikacji, w których realizowana będzie kampania.
W każdym kanale masz nieco in...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!