Osiem sposobów, by uwieść klienta kreatywnym copy

Otwarty dostęp Content marketing

Jeśli pracujesz w obszarze kreatywnym, a o Twojej copywriterskiej pracy można powiedzieć, że jest jedynie poprawna, to najwyraźniej robisz coś bardzo nie tak. Ten artykuł pozwoli Ci zrozumieć, dlaczego czasami nie warto pisać poprawnie.

Dbałość o interpunkcję, której brak może zmienić sens przekazu 

Jak być może się domyślasz, w kreatywnym copywritingu chodzi o to, by łamać zasady. Wszelkiego typu zabawy słowne, dekonstruowanie utartych zwrotów czy żonglowanie skojarzeniami wymagać będzie brawury, a nawet skonfliktowania się ze sztywnym prawem zasad językowych. Nie chodzi o zwykłe chuligańskie dewastowanie kanonu, a o świadome i konsekwentne działania wynikające ze szczytnych pobudek. Jakich? Chociażby altruistycznej chęci wzbudzania miłości. Pora rozkochać w sobie klientów. Sprawić, by poczuli mocniejsze bicie portfela.
Zacznijmy jednak od niedających się kwestionować reguł, nawet mając za argument wolność słowa. Kropki i przecinki stawiamy bezwzględnie tam, gdzie ich brak zmieniałby znaczenie wypowiedzi, niosąc ryzyko błędnej interpretacji.
 

POLECAMY

Rys. 1. Znaczenie interpunkcji w precyzyjnej komunikacji


Pamiętaj też, że kropki służą porządkowaniu treści poprzez rozdzielanie zdań. Kiedy komunikat na grafice składa się z jednego zdania, nie musisz domykać go kropką. Zresztą nieprzypadkowo wykształciło się pojęcie „kropki nienawiści” odwołujące się do sztywnych, oschłych wypowiedzi. 

Współpraca grafika i copywritera

Efektywna współ...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy