Dbałość o interpunkcję, której brak może zmienić sens przekazu
Jak być może się domyślasz, w kreatywnym copywritingu chodzi o to, by łamać zasady. Wszelkiego typu zabawy słowne, dekonstruowanie utartych zwrotów czy żonglowanie skojarzeniami wymagać będzie brawury, a nawet skonfliktowania się ze sztywnym prawem zasad językowych. Nie chodzi o zwykłe chuligańskie dewastowanie kanonu, a o świadome i konsekwentne działania wynikające ze szczytnych pobudek. Jakich? Chociażby altruistycznej chęci wzbudzania miłości. Pora rozkochać w sobie klientów. Sprawić, by poczuli mocniejsze bicie portfela.
Zacznijmy jednak od niedających się kwestionować reguł, nawet mając za argument wolność słowa. Kropki i przecinki stawiamy bezwzględnie tam, gdzie ich brak zmieniałby znaczenie wypowiedzi, niosąc ryzyko błędnej interpretacji.
POLECAMY
![](http://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/thumb/uploads/5fd/354/5fd354b9d250e072250014.png)
Pamiętaj też, że kropki służą porządkowaniu treści poprzez rozdzielanie zdań. Kiedy komunikat na grafice składa się z jednego zdania, nie musisz domykać go kropką. Zresztą nieprzypadkowo wykształciło się pojęcie „kropki nienawiści” odwołujące się do sztywnych, oschłych wypowiedzi.
Współpraca grafika i copywritera
Efektywna współ...