Dbałość o interpunkcję, której brak może zmienić sens przekazu
Jak być może się domyślasz, w kreatywnym copywritingu chodzi o to, by łamać zasady. Wszelkiego typu zabawy słowne, dekonstruowanie utartych zwrotów czy żonglowanie skojarzeniami wymagać będzie brawury, a nawet skonfliktowania się ze sztywnym prawem zasad językowych. Nie chodzi o zwykłe chuligańskie dewastowanie kanonu, a o świadome i konsekwentne działania wynikające ze szczytnych pobudek. Jakich? Chociażby altruistycznej chęci wzbudzania miłości. Pora rozkochać w sobie klientów. Sprawić, by poczuli mocniejsze bicie portfela.
Zacznijmy jednak od niedających się kwestionować reguł, nawet mając za argument wolność słowa. Kropki i przecinki stawiamy bezwzględnie tam, gdzie ich brak zmieniałby znaczenie wypowiedzi, niosąc ryzyko błędnej interpretacji.
POLECAMY
Pamiętaj też, że kropki służą porządkowaniu treści poprzez rozdzielanie zdań. Kiedy komunikat na grafice składa się z jednego zdania, nie musisz domykać go kropką. Zresztą nieprzypadkowo wykształciło się pojęcie „kropki nienawiści” odwołujące się do sztywnych, oschłych wypowiedzi.
Współpraca grafika i copywritera
Efektywna wspó...